کد خبر: 1089751
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
گواردیولا پروژه کسب چهارگانه لیورپول را ناکام گذاشت
حق به حقدار رسید، سیتیزن‌ها مزد ۲۳ هفته صدرنشینی در لیگ برتر را با تصاحب جام قهرمانی گرفتند. منچسترسیتی برای گرفتن چهارمین جام طی پنج سال گذشته فصل را با عزمی راسخ و هدفمند آغاز کرد. اگرچه حفظ رتبه نخست جزیره به مدت شش ماه کار دشواری بود، ولی شاگردان پپ گواردیولا با شایستگی از عهده این کار سخت برآمدند تا در آخرین بازی فصل به شکلی دراماتیک جشن قهرمانی به راه بیندازند.
شیوا نوروزی

حق به حقدار رسید، سیتیزن‌ها مزد ۲۳ هفته صدرنشینی در لیگ برتر را با تصاحب جام قهرمانی گرفتند. منچسترسیتی برای گرفتن چهارمین جام طی پنج سال گذشته فصل را با عزمی راسخ و هدفمند آغاز کرد. اگرچه حفظ رتبه نخست جزیره به مدت شش ماه کار دشواری بود، ولی شاگردان پپ گواردیولا با شایستگی از عهده این کار سخت برآمدند تا در آخرین بازی فصل به شکلی دراماتیک جشن قهرمانی به راه بیندازند. درحالی‌که لیورپول از حریفش جلو بود، در ورزشگاه اتحاد، سیتیزن‌ها دو گل از استون‌ویلا دریافت کرده بودند، اما در نیمه دوم برای کامبک و جنگ قهرمانی تنها به پنج دقیقه زمان نیاز داشتند تا برتری ۳ بر ۲ مقابل تیم استیون جرارد را ثبت کنند. گواردیولا جمع جام‌هایش در لیگ برتر را به عدد ۴ رساند تا بعد از فرگوسن بزرگ با ۱۳ عنوان قهرمانی، پرافتخارترین مربی این رقابت‌ها باشد. آبی‌پوشان منچستر با کسب این افتخار قرمز‌های مرسی‌ساید را نیز از رسیدن به یک رؤیای بزرگ بازداشتند. یورگن کلوپ امیدوار بود با کمک ستاره‌هایش بعد از قهرمانی در جام اتحادیه و حذفی، فاتح لیگ برتر شود و هفته آینده با موفقیت در فینال لیگ قهرمانان رؤیای کسب چهارگانه را محقق سازد، اما پپ کسی نیست که اجازه بدهد رقیب به سادگی برنامه‌هایش را اجرا کند. سرمربی من‌سیتی در جشن قهرمانی تیمش اشک شوق می‌ریخت تا ثابت کند هیچ وقت از کسب جام سیر نمی‌شود. لیورپول ۹۲ امتیازی تنها به خاطر یک امتیاز کمتر نتوانست جام را از چنگ سیتی دربیاورد.
گواردیولا با اینکه از شدت خوشحالی سرازپا نمی‌شناخت، ولی باز هم از کلوپ و تیمش تمجید کرد: «ما اسطوره هستیم. وقتی در این کشور از پنج قهرمانی ممکن چهار مورد آن‌ها را به دست می‌آورید، یعنی این بچه‌ها واقعاً خاص هستند. در یاد‌ها خواهیم ماند. آخرین بازی همیشه خاص است. بعد از گل دوم آن‌ها واقعاً شرایط سخت بود. بعد از اینکه به تساوی رسیدیم این احساس را داشتیم که می‌توانیم دوباره گلزنی کنیم. پیروزی در خانه با هوادارانمان بهترین اتفاق است. اینجا در لیگ برتر رقبای بسیار دشواری داریم. دو ماه واقعاً سخت را در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا تجربه کردیم، اما نهایتاً دوباره توانستیم این قهرمانی را به دست بیاوریم. فصل آینده بسیار سخت خواهد بود و ما بار‌ها و بار‌ها برای دفاع از تاج و تخت خود تلاش خواهیم کرد. در حال حاضر خیلی خسته هستم و هر فصل هم سخت‌تر از قبل می‌شود. با این حال من هرگز به باشگاه خیانت نمی‌کنم. هرگز در زندگی‌ام تیمی مانند لیورپول را ندیده‌ام. می‌دانم چقدر سخت است، اما آن‌ها به ما کمک می‌کنند فصل به فصل تیم بهتری باشیم. به آن‌ها هم تبریک می‌گویم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار