کد خبر: 1088900
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۹درصد افزایش یافته که می‌تواند موجب تحول و پیشرفت در منطقه شود.

صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۹درصد افزایش یافته که می‌تواند موجب تحول و پیشرفت در منطقه شود.
حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حرکت جدیدی در سیستان و بلوچستان ایجاد شده و این نگاه توسعه محور در تمام پروژه‌ها جریان پیدا کرده است، گفت: در همین راستا صادرات از بازارچه‌های مرزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۹درصد افزایش یافته که این مصداق تحول و پیشرفت منطقه است. وی تصریح کرد: ۲هزار و ۷۰۰ روستای کشور در قالب طرح جهاد آبرسانی از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند که ۲۸ درصد این طرح به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد. استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیشترین اعتبارات سفر رئیس‌جمهور و اعتبارات سال ۱۴۰۱ برای این استان است، تصریح کرد: بالاترین نرخ اعتبارات جهادی به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است. وی با اشاره به اینکه ۶۳ کیلومتر از جاده‌های شمال سیستان و بلوچستان تکمیل و تقریباً تمام پروژه‌هایی که در این منطقه متوقف بود، مجدد احیا شده است تأکید کرد: این استان دارای کمترین نرخ تصادفات جاده‌ای، اما بالاترین میزان کشته‌هاست که اکثراً در تصادفات رخ به رخ ناشی از جاده‌های دو طرفه غیراستاندارد روی می‌دهد. مدرس خیابانی با بیان اینکه باید یک شورای نخبگی برای توسعه و پیشرفت استان تشکیل شود و کمیته‌های تخصصی را زیرمجموعه آن قرار دهیم تصریح کرد: در بازدید‌های میدانی یکی از مهم‌ترین گروه‌ها دانشگاهیان و اساتید دانشگاه هستند. در این راستا در همه جلساتی که برای اجرای پروژه‌ها می‌گذاریم، این قشر فرهیخته حضور دارند. وی افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مدیران باید حلقه‌ای از نخبگان جوان را برگزینند، بنابراین ما دائم نیاز داریم با نخبگان و دانشگاهیان در جهت آسیب شناسی و رفع مشکلات و ارائه راهکار‌های علمی و تخصصی ارتباط داشته باشیم. استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما به صورت مرتب با دانشگاهیان و گروه‌های جهادی ارتباط داریم و این امر باعث شده که اولویت‌هایمان در استان کاملاً مشخص شود. وی بیان کرد: در فهرست مشکلات به وفاق رسیده‌ایم، اولویت‌های سیستان و بلوچستان شناخته شده، اما آن چیزی که اهمیت دارد حل این مشکلات است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار