کد خبر: 1069612
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان خبر داد
معاون مدیرکل و رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان از برگزاری جلسه هم اندیشی و هم افزایی اعتبارات بافت تاریخی کاشان با شهرداری منطقه یک خبر داد.
هادی مومنی راوندی

مهران سرمدیان افزود: با توجه به انتصاب مسعود چایچی به سمت مدیر جدید شهرداری بافت ویژه فرهنگی_تاریخی، این جلسه با هدف آشنایی و معرفی بافت تاریخی و همچنین برنامه ریزی جهت هم افزایی اعتبارات بافت تاریخی میراث فرهنگی وشهرداری کاشان برگزار شد.

وی ضمن اشاره به اهمیت بافت تاریخی کاشان ،ضوابط بافت تاریخی و تعداد آثار ثبتی و همچنین ویژگیهای خاص بازار تاریخی کاشان، فعالیت های انجام شده مشارکتی در دوسال گذشته در بازار کاشان و بافت تاریخی که با مبلغی حدود دو میلیارد تومان با هم افزایی اعتبارات شهرداری، میراث فرهنگی و خیرین میراث یار در هشت بنای تاریخی بازار انجام پذیرفته را کم سابقه دانست.

مسعود چایچی شهردار منطقه فرهنگی و تاریخی کاشان نیز ضمن اعلام آمادگی برای ادامه فعالیت‌های مشارکتی به ضرورت حفظ کالبد بافت تاریخی کاشان و اهمیت آن در توسعه و رونق گردشگری اشاره نمود و مقرر گردید به عنوان اولین پروژه مدیریتی خود ارائه طرح ساماندهی محور تاریخی سلطان امیر احمد که پذیرای بیشترین گردشگران در کاشان می‌باشد را در اولین فرصت و پس از بازدید های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری ارائه دهد تا پس از اخذ مجوزهای لازم اجرای طرح ساماندهی بافت تاریخی سلطان امیر احمد آغاز گردد.

در این جلسه که معاونت میراث، کارشناسان این حوزه و مسئول یگان حفاظت اداره کاشان نیز حضور داشتند برنامه ریزی بازدیدهای مشترک شامل بازار، عصارخانه و بافت تاریخی کاشان در راستای مرمت مجموعه های مذکور انجام گرفت

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر