کد خبر: 1069611
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
فرماندار ویژه کاشان:
فرماندار ویژه شهرستان کاشان گفت: شهرستان کاشان از جمله نقاطی در کشور ایران است که تعدادی از اتباع افغانستانی مجوز حضور و اقامت دارند و فرمانداری کاشان در چارچوب قانون با ساماندهی، نظارت و ارائه خدمات متفاوت آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، اشتغال و بیمه اتباع وظایف خود را به انجام می رساند.
هادی مومنی راوندی

علی اکبر مرتضایی در جلسه طرح مباحث اتباع شهرستان که با حضور مدیرکل اتباع استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: کشور جمهوری اسلامی ایران بر اساس اهداف بشر دوستانه وظیفه خود دانسته است تا در خصوص درخواست حضور اتباع خارجی در خاک ایران خدمات لازم را ارائه دهد، دراین عرصه مشکلاتی نیز وجود دارد که فرمانداری با هماهنگی دستگاه های اجرایی، قضایی و انتظامی شامل دادستانی، ناجا، بهزیستی، شهرداری و ... خدمات لازم و اقدامات قانونی را به سرانجام می رساند.

وی اضافه کرد: برای اجرای برنامه موفق ما نیازمند مقدماتی از جمله آمار دقیق اتباع، محل سکونت، اشتغال، بیمه، واکسن به موقع، آموزش تا دانشگاه و البته اعمال قانون برای متخلفینی که تخلف می کنند هستیم که این موارد را فرمانداری از طریق دستگاه های مربوطه پیگیری کرده و با جدیت انجام و ادامه خواهد داد.

رییس شورای تامین شهرستان کاشان در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه بیان داشت: گسترش فضای آموزشی با کمک از طریق بودجه ها و اعتبارات مربوطه از استانداری اصفهان، جذب اعتبارات بیشتر برای ارتقاء آموزش های فنی و حرفه ای و رفع بیسوادی برای جاماندگان از تحصیل که شامل سنین 9 تا 45 سال است که در این نشست به تصویب رسید.

مرتضایی در پایان بر آمار حضور اتباع خارجه در کاشان اشاره و بیان کرد: 23 هزار نفر اتباع خارجی مجاز در شهرستان کاشان حضور دارند که با افراد غیر مجاز در مجموع تا مرز 35 هزار نفرافزایش می یابد که این افراد به صورت غیر قانونی در منطقه سکونت دارند که در بررسی ها و شناسایی های به عمل آمده از شهرستان طرد خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر