کد خبر: 1069610
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
معاون سیاسی فرمانداری کاشان:
معاون سیاسی فرمانداری کاشان در حاشیه نشست شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد شهرستان گفت: از فروردین تا آبان ماه سال جاری، 14 پروانه فعالیت برای سازمان های مردم نهاد صادر شده و 5 پروانه فعالیت نیز تمدید شده است.
هادی مومنی راوندی

عباسعلی قپانی پور افزود: تاکنون 4 جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد برگزار شده که 13 مصوبه در خصوص وظایف این شورا به تصویب رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان بیان داشت: تمام تلاش ما در راستای حمایت از سمن ها و حضور پر رنگ این تشکل ها در سطح جامعه است، چراکه سازمان های مردم نهاد پل ارتباطی میان دولت و مردم و در واقع بازوان دولت در خدمت رسانی مناسب به شهروندان هستند.

قپانی پور با اشاره به ماهیت تشکل های مردمی تصریح کرد: ماهیت سازمان های مردم نهاد غیر سیاسی و در راستای رسیدگی و پیگیری برای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه است که نمونه بارزی از آن مشارکت در شرایط سخت مبارزه با ویروس کرونا بود که تمامی گروه های مردمی به میدان آمدند.

رییس شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد شهرستان در ادامه اظهار داشت: به صورت دوره ای کارشناسان فرمانداری نحوه فعالیت سازمان های مردم نهاد را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند که در این مدت 13 مورد بازدید مستقیم انجام شده که این بازدید ها به صورت دوره ای و به منظور کمک به تشکل های مردم نهاد انجام می شود.

وی در خصوص فعالیت تشکل های مردم نهاد در سطح شهرستان بیان داشت: در سطح شهرستان کاشان، 137 سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند که نماینده کل این تشکل ها در شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد شهرستان حضور داشته و دارای حق رای در تصمیمات این شوراست.

عباسعلی قپانی پور اظهار داشت: کاشان تنها شهرستان در استان اصفهان است که دارای مجمع هم اندیشی سازمان های مردم نهاد است، این مجمع در شهریور ماه 1397 با حضور اعضای اصلی سمن ها (مدیرعامل یا رییس هیات مدیره) هدف ارتقای سطح تعامل و همکاری بین تشکل ها و سازمان های مردم نهاد شهرستان در ارتباط با جامعه و دولت و ارائه خدمات به گروه های هدف و همچنین کمک به ارتقای سطح کیفی فعالیت های تشکل ها و ارزیابی میزان اثر بخشی و آسیب شناسی فعالیت آنها و ارائه راه کارهای مناسب و کمک به تامین منابع و حمایت مادی و معنوی و طراحی و پیاده سازی شاخص ها و استاندارد های تخصصی موضوعی و ایجاد بانک اطلاعات تشکل ها و همکاری همه جانبه با دبیرخانه و هیات نظارت سازمان های مردم نهاد شهرستان تشکیل گردید.

وی افزود: از دیگر اهداف تشکیل مجمع، برگزاری کارگاه های آموزشی، همایش و سمینارهای مرتبط و ارائه مشاوره و راهنمایی به متقاضیان تاسیس و ثبت تغییرات و کمک برای حل و فصل اختلافات و داوری تشکل ها می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر