کد خبر: 1068508
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
افزایش ۴۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری

وزیر نفت گفت: طبق مصوبه هیئت دولت ما هیچ افزایش قیمتی را برای گاز خانگی برای عموم مردم نخواهیم داشت، ولی بدمصرف‌هایی که ۲۵ درصد از مردم هستند و بیش از ۵۰ درصد از گاز را مصرف می‌کنند، قطعاً جریمه خواهند شد.
به گزارش فارس، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه بازدید سرزده از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: این بازدید سرزده برای بررسی آخرین روند تولید گاز از میادین مستقل و مشترک گازی کشور انجام شد. الحمدلله با زحمات شبانه‌روزی همکاران ما در صنعت نفت کشور حداکثر توان تولید گاز در حال رقم خوردن است.
وی افزود: همچنین بحث مصارف گاز در بخش‌های مختلف نیز در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت. در حال حاضر حدود ۴۹۰ میلیون متر مکعب گاز در روز در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیرعمده مصرف می‌شود. در دوره مشابه سال گذشته این رقم ۳۵۰ میلیون متر مکعب در روز بوده است.
اوجی اظهار داشت: به بیان دیگر نسبت به سال گذشته مصرف گاز در بخش خانگی و صنایع غیرعمده ۱۴۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
در چند سال گذشته سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید گاز صورت نگرفته است
وزیر نفت گفت: در چند سال گذشته در بخش سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید گاز اقدامی صورت نگرفته است و به همین دلیل تولید گاز کشور در سال جاری مشابه سال گذشته است، ولی به طور کلی مصرف بین ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش یافته است.
وی توضیح داد: توسعه گازرسانی شهری و روستایی و توسعه صنایع این نیاز را ایجاد کرده است که با تأمین سرمایه به افزایش تولید گاز در کشور توجه شود.
اوجی اظهار داشت: در دو سه ماه گذشته که دولت سیزدهم آغاز به کار کرده است ما جلسات خوبی را در هیئت دولت و با تیم اقتصادی دولت داشتیم و برنامه‌ریزی‌های خوبی برای جذب سرمایه صورت گرفته است و حتی عملیات اجرایی را در برخی از میادین گازی خود شروع کرده‌ایم.
وزیر نفت گفت: توسعه میدان گازی پارس شمالی و تکمیل میدان گازی کیش و فاز‌های باقیمانده پارس جنوبی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است، اما تا ثمردهی نتیجه این سرمایه‌گذاری‌های چندسالی زمان نیاز است تا منجر به افزایش تولید گاز شوند.
وی ادامه داد: در نتیجه کنترل و بهینه‌سازی مصرف در طول این دوران موضوعی است که باید روی آن تمرکز کنیم. بنده از هموطنان عزیزم خواهش می‌کنم که در مصرف بهینه از گاز نهایت دقت را داشته باشند.
اوجی گفت: روی صحبت بنده برای افزایش قیمت گاز با ۲۵ درصد از مشترکینی است که بالغ بر ۵۰ درصد از مصرف گاز کشور را دارند. در هیئت دولت مصوبه‌هایی تصویب شد که البته طبق این مصوبه‌ها ما هیچ افزایش قیمتی را برای گاز خانگی برای عموم مردم نخواهیم داشت.
بدمصرف‌ها ۲۵ درصد از مردم هستند که بیش از ۵۰ درصد از گاز را مصرف می‌کنند
وزیر نفت تأکید کرد: برای مشترکین بدمصرف گاز که ۲۵ درصد جمعیت کشور هستند، ولی بیش از ۵۰ درصد مصرف گاز را به خود اختصاص داده‌اند، جرایمی دیده شده است.
وی افزود: بنده همین جا به بدمصرف‌ها این جریمه را اعلام می‌کنم که فردا از خادمین خودشان در شرکت ملی گاز گلایه نکنند.
اوجی افزود: در کنار این وظایف وزارت نفت مبنی بر «افزایش تولید گاز» و «کنترل مصرف از طریق جریمه بدمصرف‌ها»، از مردم نیز می‌خواهیم با چند کار ساده با وزارت نفت همکاری کنند تا بتوانیم از بحران سوخت زمستانی عبور کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار