کد خبر: 1068151
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
پلیس توصیه می کند،
خیانت زناشویی یکی از شایع‌ترین آسیب‌های کارکردی در بین زوجین و یکی از پیچیده‌ترین اختلالات ارتباطی میان زن و شوهر است که نقش اساین ناهنجاری اجتماعی، بر خلاف تصور اکثریت جامعه، دردی لاعلاج نیست و با رعایت برخی نکات به ظاهر ساده می‌توان زندگی مشترک را از این ناهنجاری اجتماعی نجات داد و رد پای خیانت را از زندگی زوجین محو کرد.اسی در فروپاشی نظام خانواده و گرایش زوجین به سمت طلاق دارد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین اصفهان، حمید رضا محمدی، خبرنگار پایگاه خبری پلیس اصفهان  دریکی از مطالعات و تحقیقات پرونده در توصیه به خانواده ها نوشت ؛ نسبت به رفتار و احترام متقابل زن وشوهرباید قداست وحرمت وجود داشته باشد تا شیرازه زندگی ازهم نپاشد.

داستان از اینجا شروع می شود که دوستی من با آرش حالم را دگرگون کرده بود انگار من تازه متولد شده بودم  و اصلاً به فكر آينده فرزند و همسرم و اتفاقات شومي كه خواهد افتاد نبودم.

خانمی جوان در حالی که از روحیه مناسبی برخوردار نبود وارد اتاق مشاوره شد و آرام روی صندلی نشست بعد از کمی سکوت با بغضی که در گلویش بود گفت: به این جا آمدم تا از مخمصه ای که در آن گرفتار شدم نجاتم دهید. می دانم که اشتباه کردم و با دست خودم آتش به زندگیم زدم ولی حالا پشیمانم و ....

 اوگفت: 8 سال پیش با جواد ازدواج کردم که حاصل ازدواج ما يك فرزند پسر شش ساله است. زندگي خوبي داشتم ،همسرم چيزي در زندگی برایم كم  نگذاشته بود از خانه گرفته تا ماشين همه چیز برايم مهيا بود ولي با خانواده اش نمي توانستم كنار بيايم چون  پدر و مادرش هراز گاهی در  زندگي ما دخالت مي كردند.

علاوه بر این جواد فردي بسيار خسيس بود و علی رغم اینکه هرچی می خواستم  برايم تهیه می کرد ولي اصلاً پولی به من نمي داد.  چندين بار بر سر اين موضوع قهر كردم و به منزل مادرم رفتم كه هر بار جواد بعد از گذشت چند روز به سراغم مي آمد و مرا به منزل می برد.

تنهایی و در خانه ماندن مرا کم کم منزوی و گوشه گیر کرده بود تا اینکه براي فرار از این وضعیت با يكي از دوستان قديمي ام ارتباط برقرار كردم به طوری که در تمام لحظات  كنار هم بوديم  چیزی نگذشت که اين رفت و آمدهاي دونفره به رفت و آمد خانوادگي تبدیل شد.

جواد هم وقتی می دید دیگر به او گير نمي دهم از اين بابت خوشحال بود.  رفت و آمد ما طوري شده بود كه يك شب ما منزل آنها بوديم ويك شب آنها در منزل ما، تا اینکه در یکی از همین میهمانی ها با يك حركت اشتباه من ،  همسر دوستم به طرف من جذب شد و تقاضای دوستی کرد، من هم اولش برای سرگرم شدن و خوش گذرانی پیشنهادش را قبول کردم و از طريق تلفن وتلگرام با او ارتباط داشتم و در این میان نه همسر من و نه همسر آرش از ارتباط پنهانی ما خبر نداشتند.

دیگر حالا بيشتر مهماني ها به خواست ما دو نفر انجام می شد و چون دوستم باردار بود، دليل خوبي بود تا بگويم مي خواهم به او كمك كنم. دوستی من با آرش حالم را دگرگون کرده بود انگار من تازه متولد شده بودم  و اصلاً به فكر آينده فرزند و همسرم و اتفاقات شومي كه خواهد افتاد نبودم، عشق آرش چشمم را كور كرده بود و دیگر هیچ چیز غیر از او را نمی دیدم.

هرروز ارتباط تلگرامي من با آرش ادامه داشت ،تا اينكه يك روز که جواد طبق معمول هر روز ساعت 8صبح با بردن فرزندم به مدرسه ،خودش هم سر كار رفت، به آرش زنگ زدم و از او خواستم تا به منزل ما بیاید  هنوز چند دقیقه ای از آمدن آرش نگذشته بود که یک دفعه سایه سنگین جواد بالاي سرم ظاهر شد.

نمی دانستم چکار کنم از ترس تمام بدنم به لرزه افتاده بود و عرق شرم از سرم می ریخت، آرش با دیدن همسرم پا به فرار گذاشت و من ماندم و آبروی از دست رفته ام. جواد بعد از كتك مفصلی که به من زد و عصبانیتش فروکش کرد گفت باید مهریه و حضانت فرزندمان را به من ببخشی و طلاقت را بگیری تا رضايت بدهم و گرنه شكايت مي كنم و  بايد بروي دادگاه و منتظر حكم قاضي باشي.

ریشه های خیانت های زناشویی کجاست؟ 

نیسبه جعفری، کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان به خبرنگار ما گفت: خیانت های زناشویی از جمله آسیب هایی است که امروزه بنیان خانواده ها را تهدید می کند.

وی افزود: بررسی هایی که در مورد ریشه ها و دلایل بروز خیانت های زناشویی انجام شده نشان می دهد که عدم تامین نیازهای جسمی، عاطفی و زناشویی همسران از جمله دلایل مهم در زمینه گرایش به سمت دوستی های غیر متعارف و در نهایت غیر اخلاقی است.

این کارشناس مشاوره و مددکاری عنوان کرد: وقتی یکی از همسران چه مرد و چه زن از سوی همسر خود مورد توجه قرار نگیرد، به خواسته هایش پاسخ گفته نشود و نیازهایش سرکوب شود خواسته یا ناخواسته برای رهایی از این وضعیت به دنبال شرایطی جدید می گردد و با اولین جرقه بنای خیانت در روابط زناشویی شکل می گیرد.

عطائی، عدم رعایت موازین شرعی و حدود اسلامی در روابط بین زن و مرد، شوخی های نامتعارف با مرد نامحرم، پوشیدن لباس ها و آرایش های زننده و ارتباط های نامتعارف از طریق تماس های تلفنی و شبکه های اجتماعی موبایلی از جمله بستر ها و زمینه های بروز این نوع خیانت هستند.

کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان، توجه بیشتر همسران به یکدیگر، اهمیت دادن به روحیات و تغییر رفتار یکدیگر، اهتمام به ایجاد فضای معنوی و دینی و تقویت باورهای مذهبی در خانواده، شناخت مشکلات و دغدغه ها و نگرانی یکدیگر و تلاش برای رفع آن ها، جلوگیری از دخالت دیگران در زندگی زناشویی، شناخت نیازها و خواسته های یکدیگر و ارائه پاسخ مناسب به آن ها و استفاده از یک مشاور و راهنمای مجرب در هنگام مشکوک شدن به رفتارهای غیر معمول  را از جمله راهکارهای پیشگیری از بروز خیانت زناشویی عنوان کرد.

جعفری، با بیان اینکه بیشتر اوقات جبران، کرده های نادرست ما امکان پذیر نیست و آبروی ازدست رفته هرگز برنمی گردد افزود: به همه کسانی که در چنین وضعیتی گرفتار هستند توصیه می کنم از خواندن این ماجرا عبرت گرفته و راهی را که دیگران تجربه کردند را نروند و بدانند که آن ها وظیفه ای غیر از همسری یعنی مادر بودن و پدر بودن دارند و باید الگویی برای فرزندانشان باشند و افرادی سالم، موفق و خلاق را به جامعه تحویل دهند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر