کد خبر: 1068146
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
معاون فرهنگی شهردار اصفهان در دیدار با جوانان اصفهان تاکید کرد:
مجتبی شاه‌مرادی گفت : از ارائه ایده‌های ناب و قابل‌تحقق برای رشد اصفهان استقبال می کنم و ما نباید بنشینیم تا دیگران دست ما را بگیرند تا کاری انجام دهیم در این صورت هیچ کاری را نمی‌توانیم به پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین اصفهان، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ضمن تشکر از مطالبه‌گری نوجوانان شرکت‌کننده، در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اصفهان تأکید کرد آن بخش از مطالبات نوجوانان که جزو وظایف اوست را حتماً مدنظر قرار می‌دهد و درباره مطالباتی که در حیطه وظایف و اختیارات او نیست هم، آنها را در قالب مکاتباتی با مسئولان ذی‌ربط در میان می‌گذارد.

وی خطاب به نوجوانان گفت: اگر بنشینیم تا دیگران دست ما را بگیرند تا کاری انجام دهیم هیچ کاری را نمی‌توانیم به پیش ببریم. کارشناسان چند سال است که بر مهارت «خود یادگیرندگی» در جوامع مختلف تأکید دارند و از نظر این خبرگان کسی که چنین مهارتی نداشته باشد و تشخیص ندهد به چه آموزش‌هایی نیاز دارد، بی‌سواد محسوب می‌شود پس این ویژگی را در خود تقویت کنید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این نشست با نوجوانان باسوادی طبق شاخص سازمان ملل گفت‌وگو دارم، افزود: منتظر من و امثال من نمانید چون سال‌های نوجوانی و جوانی به سرعت می‌‌گذرد و باید طوری از این سال‌ها استفاده کنید که در بزرگسالی حسرت نخورید.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان چند توصیه هم برای نوجوانان داشت؛ اینکه قدر اصفهان به‌عنوان یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و بهترین شهرها برای زندگی را بدانند، به عرصه ایده‌پردازی برای شهر وارد شوند و ویژگی نقدپذیری را در خود تقویت کنند.

شاه‌مرادی با بیان اینکه از ارائه ایده‌های ناب و قابل‌تحقق برای رشد اصفهان از سوی نوجوانان استقبال می‌کنیم، ادامه داد: درک محضر شهر عزیزی مانند اصفهان ممکن نیست مگر اینکه با پیشینه و هویت آن آشنا شوید.

وی در پاسخ به دغدغه یکی از نوجوانان درباره حمایت از ورزشکاران تأکید کرد وظیفه شهرداری در این حوزه بیشتر حمایت از ورزش همگانی است و محدودیت شهرداری برای حمایت از ورزش قهرمانی نیز به معنای بی‌توجهی نیست.

وی درباره موضوع کودکان کار، با بیان اینکه مسائل اجتماعی چندوجهی است و نباید یک‌بعدی به آنها نگاه کرد اظهار داشت: بخشی از مسئولیت مرتبط با کودکان کار به عهده شهرداری است و تلاش می‌کنیم این وظیفه را به نحو احسن انجام دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح کلاس شهر برای ارائه آموزش‌های شهروندی به کودکان و نوجوانان تصریح کرد: سازمان تلاش می‌کند برنامه‌های متنوعی برای مخاطبان گوناگون خود داشته باشد.

وی درباره مطالبات توانخواهان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم شهر برای همه زیست‌پذیر باشد. اقدامات خوبی هم در این حوزه انجام شده که البته کافی نیست و تلاش می‌کنیم هم در حوزه برنامه‌ها و هم در حوزه فضاها و مراکز، مطالبات توانخواهان را بیشتر مدنظر قرار دهیم.

  خواسته های نوجوانان در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اصفهان ،

تعدادی از نوجوانان پرشور و پرانرژی که در سال‌های اخیر در برنامه‌های گوناگون خانه نوجوان از جمله کانون‌های به وقت نوجوانی، منظومه ستارگان درخشان، برنامه همودو، رویداد نوجوان کارشرکت کرده یا تولید آنها به دست خودشان رقم خورده بود با حضور در این نشست، دغدغه‌ها و درخواست‌های خود را با مجتبی شاه‌مرادی معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، مهدی تمیزی معاون فرهنگی هنری و سیدصالح خشوعی رئیس اداره فرهنگی این سازمان و صفیه سادات موسویان مسئول خانه نوجوان در میان گذاشتند.

این دغدغه‌ها، پیشنهادها و انتقادها موضوعات گوناگونی را شامل می‌شد؛ از درخواست برای دیده شدن و اعتماد بیشتر مسئولان شهر به نوجوانان تا کمبود امکانات تفریحی و ورزشی مخصوص نوجوانان در شهر؛ از نوجوان توانخواهی که مشکلات خود برای شرکت در کلاس‌های هنری را مطرح و درخواست کرد تا زمینه و امکانات برای حضور توانخواهان در شهر و کلاس‌های هنری و فرهنگی هم فراهم شود.

تعدادی از نوجوانان به کمبود تولید برنامه، فیلم و کتاب مخصوص نوجوانان اشاره کردند و چند نفر هم روی مشکل کم‌اهمیت بودن پرورش در کنار آموزش در مدارس دست گذاشتند و اینکه خلأ آموزش‌های عملی و کاربردی در کنار آموزش‌های تئوری به چشم می‌خورد.

یکی از نوجوانان از اهمیت ندادن به ورزشکاران و هنرمندان نوجوان گلایه کرد و اینکه وقتی نوجوان در کشور متولی ندارد، نوجوانان به‌جای پرورش استعدادهای خود عمر خود را به بطالت می‌گذرانند. یکی از حاضران درخواست کرد امکانات بیشتری به توسعه ورزش همگانی در شهر اصفهان اختصاص یابد و به رشته‌هایی که نوجوانان به آنها علاقه دارند هم اهمیت داده شود.

چند نفر از دختران نوجوان دغدغه خود درباره نوجوانان آسیب‌پذیر حاضر در کانون‌ اصلاح و تربیت و وضعیت کودکان کار را مطرح کردند و اینکه برنامه‌ها و امکانات شامل حال نوجوانان تمام مناطق شهر شود.

یکی دیگر از حاضران به ضرورت آموزش سواد رسانه به نوجوانان اشاره کرد تا در عصری که نوجوانان با فضای مجازی بسیار سروکار دارند از آسیب‌های آن مصون بمانند.

هدفمند شدن جشنواره‌هایی که برای نوجوانان برگزار می‌شود، رها نکردن استعدادهای برتر و استفاده از آنها در عرصه‌های گوناگون، تقدیر از نوجوانان نخبه فرهنگی و هنری و حمایت از آنها و استفاده از ایده‌های نوجوانان نیز سایر محورهای سخنان نوجوانان شرکت‌کننده بود.

وضعیت زاینده‌رود و مطالبه‌گری درباره آن دغدغه مهم یکی از نوجوانان شرکت‌کننده در این نشست بود، آنجا که تأکید کرد آینده نوجوانان اصفهانی و زندگی در این شهر به جریان دائمی این رودخانه گره خورده است.

در پایان سیدصالح خشوعی رئیس اداره امور فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این نشست با اشاره به برگزاری نشست‌های فصلی نوجوانان با مدیران فرهنگی شهر از تداوم این نشست‌ها در فصول آینده خبر داد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار