کد خبر: 1067442
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، شمارش بیش از ۹۵ درصد آرای انتخابات فرمانداری ویرجینیا نشان می‌دهد که «گلن یانگکین» نامزد مورد حمایت دونالد ترامپ در این رقابت حساس پیروز شده است.

به رغم حمایت‌های باراک اوباما و جو بایدن از «تری مک آلیف» برای انتخابات فرمانداری ایالت ویرجینیا، گلن یانگکین نامزد حزب جمهوری‌خواه در این انتخابات برنده شد.

منابع رسانه‌ای در آمریکا از قبیل شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» و «سی‌ان‌‍‌ان» خبر دادند که نامزد مورد حمایت دونالد ترامپ توانست نامزد دموکرات‌ها را در انتخابات ویرجینیا شکست دهد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ حمایت خود را از گلن یانگکین برای انتخابات فرمانداری ویرجینیا اعلام کرد و در سوی مقابل، جو بایدن، باراک اوباما و دیگر سیاستمداران سرشناس حزب دموکرات از تری مک آلیف حمایت کردند.

باراک اوباما چندی قبل برای حمایت از تری مک آلیف به ایالت ویرجینیا رفت و در یک تجمع انتخاباتی به نفع او سخنرانی کرده بود.

به رغم تشدید حمایت‌های دموکرات‌ها از مک آلیف، شبکه ان بی سی نیوز در گزارشی درباره نتیجه انتخابات روز سه شنبه فرمانداری ویرجینیا، گلن یانگکین را برنده این انتخابات خواند.

در گزارش ان بی سی نیوز ناکامی تری مک آلیف را «ضربه‌ای به دموکرات‌ها» توصیف شده و آمده است: «یانگکین تری مک آلیف دموکرات را در انتخابات پر سر و صدای فرمانداری ویرجینیا شکست داد».

شبکه دموکرات سی‌ان‌ان هم در گزارشی نوشت، برآوردها حاکی از آن است که گلن یانگکین (نامزد جمهوری‌خواه) انتخابات فرمانداری ویرجینیا را برنده شد.

گفته می‌شود که با شمارش بیش از ۹۵ درصد آرای انتخابات ویرجنیا، یانگکین ۵۱ درصد کسب کرده و سهم مک آلیف ۴۸.۳ درصد بوده است.

اسپوتنیک درباره این رقابت دو حزب بزرگ آمریکا برای کرسی فرمانداری ویرجینیا گزارش داد: «این رقابت به عنوان بازتاب اولیه حال و هوای رای‌دهندگان نسبت به بایدن از زمانی که او دونالد ترامپ را در انتخابات (ریاست جمهوری) نوامبر ۲۰۲۰ شکست داد، تلقی می‌شود».

این خبرگزاری افزود: «همچنین اعتقاد بر این است که نتیجه انتخابات ویرجینیا احتمالاً لحن و وضعیت انتخابات میان دوره‌ای (کنگره) ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ را تعیین می‌کند».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار