الزامات برندسازي در حوزه انيميشن
کد خبر: 1066658
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004TUA
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
در نشست برندسازي آثار پويانمايي مطرح شد
رئيس مركز پويانمايي صبا ضمن اشاره به الزامات برندسازي در حوزه انيميشن از لزوم نقش‌آفريني پدر و مادرها در شكل‌گيري ذائقه كودكان سخن گفت.

محمدرحيم ليواني در يك نشست خبري درباره كار روي برندسازي آثار پويانمايي در حوزه انيميشن گفت: برندسازي از سال‌ها پيش شروع شده است. يكي از شاخصه‌هاي برندسازي تعداد قسمت‌هاي يك مجموعه است و سعي شده اين مجموعه‌ها بتوانند با حضور مداوم برند شوند و ما هم در اين راستا مجموعه‌هاي 100 قسمتي و بالاتر توليد مي‌كنيم. وي ادامه داد: ما در حال حاضر چهار مجموعه بالاي ۲۰۰ قسمت، ۱۰ مجموعه بالاي ۱۰۰ قسمت و ۳۰ مجموعه بالاي ۵۰ قسمت داريم.
مدير مركز صبا با اشاره به افزايش كيفيت آثار عنوان كرد: نكته بعدي اين است كه اين آثار بتوانند قابليت‌هاي فني براي حضور در عرصه داخلي و خارجي داشته باشند. از سال ۹۲ به بعد تمام مجموعه‌هاي ما به‌ صورت فول‌اچ‌دي ساخته شده است و حتي درصد زيادي هم به صورت ۴k توليد مي‌شود.
ليواني اظهار كرد: تا چند سال ديگر چند مجموعه برند خواهيم داشت. مجموعه «پهلوانان» را براي نوروز ۱۴۰۱ داريم. همت پدرها و مادران است كه ذائقه‌سازي و در ذائقه‌سازي براي تماشاي هنر پاك تلاش كنند. اميرمحمد دهستاني، معاون انيميشن مركز گسترش سينماي مستند و تجربي هم در اين نشست توضيح داد: برندسازي فقط نمي‌تواند توسط جامعه انيميشن انجام شود، به طور مثال اگر دختر من يك مجموعه «نقاش كوچولو» را دوست دارد، بايد متناسب آن بتواند ابزار تحريريه را هم پيدا كند. وي درباره حجم تماشاي انيميشن عنوان كرد: مهم‌ترين سريال مثل «زخم‌كاري» را يك بار مي‌بينيد ولي كودك من يك انيميشن را ۵۰ بار مي‌بيند ولي رسانه ندارند و آماري نداريد از اينكه آنها چقدر اين آثار را دنبال مي‌كنند، مثلاً «زخم كاري» بيلبوردهايش همه جا هست اما آيا يك انيميشن مي‌تواند بيلبورد رايگان داشته باشد؟
دهستاني همچنين يادآور شد: خود سازمان صداوسيما بايد براي سريال‌هاي جديدش در شبكه‌هاي جديد تبليغات داشته باشد. بهترين محصول را داشته باشيد اما تبليغش نكنيد، فايده‌اي ندارد. امير سحرخيز هم در ادامه درباره هزينه ساخت انيميشن اظهار كرد: قيمت توليد انيميشن در حال حاضر يك‌سي‌ام هزينه آثار خارجي است. وي همچنين درباره درآمد پلت‌فرم‌ها از آثار پويانمايي خارجي گفت: پلت‌فرم‌ها عمده درآمدشان از پخش انيميشن‌هاي خارجي است. سحرخيز با انتقاد از صداوسيما عنوان كرد: من هم به سازمان نقد دارم كه چرا از اين همه سرمايه‌اي كه دارد استفاده نمي‌كند. تا زماني كه انيميشن انتشار و توزيع درستي پيدا نكند، نمي‌توانيم به سمت برندسازي برويم.
ليواني درباره فروش مجموعه‌هاي پويانمايي عنوان كرد: بيشترين رغبت بعد از فيلم و سريال به انيميشن است. شكرستان و مجموعه‌هاي بسياري از مركز صبا در اوكراين، كره‌جنوبي و ژاپن به فروش رسيده است. ما انيميشن را با قصد صادرات نمي‌سازيم بلكه با نگاه داخلي آثار ساخته مي‌شود كه قابليت صادرات هم دارند. «تندر» و «چيا» از مجموعه‌هايی است كه فروش خارجي داشته‌اند. دهستاني درباره دغدغه فروش آثار به خارجي‌ها گفت: بچه‌هاي ما هنوز شاهنامه و سعدي را نمي‌شناسند، اگر بخواهيم روي فروش اين محصولات فكر كنيم، اولويتي ندارد. گاهي نوعي ذوق‌زدگي وجود دارد كه انيميشن چقدر سرويس مي‌دهد. مزيت ما در اين نيست كه كار كارگري انبوه داشته باشيم. مزيت ما محتوا و فكر است و بايد روي اين زمينه كار كنيم. ليواني نيز بيان كرد: از طرف ديگر ابتدا بايد به حجم توليد قابل توجه برسيم كه قابليت فروش داشته باشد. تعداد مجموعه‌هاي بالاي 100قسمتي امكان فروش دارد، با اين حال نگاه اوليه ما توليد براي داخل كشور است.
منتظر بحران مي‌مانيم!
دهستاني با اشاره به پخش آثار پويانمايي خارجي در كشور تصريح كرد: من خاطرم است تلويزيون در يكي از چهارشنبه‌سوري‌ها حدود 5/1ميليارد دلار انيميشن خارجي پخش كرد! يعني شش تا هفت فيلم ۱۵۰ميليون دلاري را پخش كرد، پس وقتي ما خودمان اين آثار را ترويج مي‌كنيم، چگونه انتظار داريم انيميشن‌هاي‌مان مورد توجه قرار بگيرد. حالا در دنيا به سمت همجنس‌گرايي رفته‌اند و شايد همين بحران باعث شود مسئولان ما به توليد محتواي فرهنگي خودمان توجه داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار