کد خبر: 1066343
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
وزیر صمت از کاهشی شدن روند قیمت خودرو در بازار آزاد تا پایان سال خبر داد.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سید رضا فاطمی امین پس از بازدید از خط تولید خودروی تارا اتوماتیک اظهار کرد: تا پایان سال بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بیش از برنامه پیش بینی شده تولید خواهد شد ضمن اینکه سال آینده تولید خودرو توسط خودروسازان به بیش از یک میلیون و ششصد هزار دستگاه خواهد رسید که در آن مقطع دیگر قرعه کشی برای خودرو نخواهیم داشت و قیمت‌ها نیز کاهش می‌یابد.

وی افزود: در قالب یک برنامه ویژه، ۹ طرح برای صنعت خودرو طراحی شده است که بخشی از اجرای این برنامه به عهده ما و بخشی دیگر به عهده خودروسازان است.

فاطمی امین، صنعت خودرو را با اجرای این برنامه‌ها، صنعتی رو به جلو توصیف کرد و گفت: روز‌های خوبی را برای این صنعت پیش‌رو داریم.

وزیر صمت افزود: خودرو به نوعی مظهر صنعت ایران است و خودروسازان برنامه منظم خود را در همه حوزه‌ها اعم از تولید مونتاژ و قدرت‌سازی صورت هفتگی به ما ارائه می‌دهند و مورد رصد قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: از مدیران خودروسازی خواسته‌ایم که در کوتاه‌ترین زمان، کیفیت خودرو‌های تولیدی خود را افزایش دهند تا رضایت مشتریان را به دست آورند.

وزیر صمت گفت: از زمان به عهده گرفتن مسئولیت در وزارت صمت، ۱۰ برنامه راهبردی را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آن‌ها صنعت خودرو بوده است، موانع، ظرفیت‌ها و چالش‌های این حوزه شناسایی شده است.

فاطمی امین افزود: خودرو ظرفیت صادرات نیز دارد که سازمان توسعه تجارت با شناسایی ظرفیت‌ها، صادرات در این حوزه را از سال آینده با قدرت و جدیت بیشتری در دستور کار قرار می‌دهد.

وی در خصوص صادرات خودرو اضافه کرد: صادرات خودرو به سه شکل صادرات خودروی کامل، صادرات قطعات و راه اندازی خط تولید در کشور هدف صادراتی است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار