کد خبر: 1065642
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
مديرعامل شركت گاز استان اصفهان:
سید مصطفی علوی، از مصرف 9میلیارد و 590 ميليون متر مکعب گاز طبيعي طي شش ماهه سال جاری در استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف در مقایسه با مدت زمان سال گذشته که بیش از 10 ميليارد و 526 ميليون مترمکعب بوده، کاهش مصرف 9 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین اصفهان،به  نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، سید مصطفی علوی، با بیان اینکه مصرف گاز در استان در سال‌های اخیر با توجه به توسعه شبکه گاز و جذب مشترکین جدید ، افزایش داشته است، گفت: با فرهنگ سازی انجام شده و رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین عزیز در نیمه نخست امسال 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف گاز کاهش یافته است.

مهندس علوی، گفت: در نیمه نخست سال جاری در بخش هاي خانگي، تجاري و صنعتي استان 9میلیارد و 590ميليون مترمكعب گاز مصرف شده، افزود: از کل گاز مصرف شده در استان، 839 میلیون متر مکعب مربوط به مصرف خانگی،4میلیارد و 800میلیون متر مکعب مصرف صنعتی، 3میلیارد و 812میلیون متر مکعب در شش نیروگاه سطح استان، 94میلیون متر مکعب در بخش تجاری و44میلیون متر مکعب در بخش های عمومی مصرف شده است.

وی، تامین مستمر و پایدار گاز طبیعی را نیازمند مشارکت مشترکین در رعایت الگوهای مصرف برشمرد و تصریح کرد: قطعاً با مصرف منطقی گاز طبیعی و رعایت دمای رفاه می توانیم در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به اینکه با ورود به آبان ماه هرسال مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی افزایش می یابد، افزود: در حال حاضر 70 درصد از سبد انرژی در استان به گاز طبیعی تعلق دارد و این آمار نشان می دهد که گاز طبیعی یکی از مهمترین حامل های انرژی است و بایستی برنامه ریزی مدون و استراتژیک برای بهره مندی تمامی اقشار جامعه از این نعمت الهی تدوین شود تا در فصول سرد سال در ارائه خدمات وقفه ای ایجاد نشود.

مهندس علوی، با اشاره به اینکه در روزهای آتی، استفاده از وسایل گازسوز بویژه بخاری ها آغاز خواهد شد تاکید کرد: مشترکین قبل از استفاده از وسایل و تجهیزات گازسوز حتما بایستی از نحوه ی کارکرد وسایل گازسوز خود توسط کارشناسان مربوطه و همچنین مسدود نبودن مسیر دودکش اطمینان حاصل نمایند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر