کد خبر: 1064544
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در ششمین سفر استانی خود صبح دیروز جمعه با استقبال نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار و مسئولان ارشد استانی وارد فرودگاه بین‌المللی بوشهر شد. وزرای نفت، کشور، اقتصاد، نیرو، جهاد کشاورزی و رئیس سازمان انرژی اتمی رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در ششمین سفر استانی خود صبح دیروز جمعه با استقبال نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار و مسئولان ارشد استانی وارد فرودگاه بین‌المللی بوشهر شد. وزرای نفت، کشور، اقتصاد، نیرو، جهاد کشاورزی و رئیس سازمان انرژی اتمی رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور در بدو ورود به استان بوشهر با بیان اینکه پیش از انجام سفر بررسی‌های کارشناسی نسبت به وضعیت استان و مشکلات مردم این منطقه انجام شده است، گفت: در این سفر گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان بوشهر برداشته خواهد شد.

بازدید از مؤسسه صنعتی - دریایی شهید محلاتی بوشهر
رئیس‌جمهور بلافاصله پس از ورود به استان بوشهر در مؤسسه صنعتی - دریایی شهید محلاتی سپاه حضور یافت و از مراحل ساخت و تکمیل شناور شهید سلیمانی دیدن کرد.
در بازدید رئیسی، دریادار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه و مسئولان مجتمع شهید محلاتی از مراحل مختلف طراحی، ساخت و تعمیر شناور‌های دریایی گزارش دادند. در این مجتمع ضمن ساخت و تعمیر انواع شناور، امکان حضور لنج‌ها و شناور‌های بخش خصوصی نیز برای تعمیر و به روز رسانی آن‌ها وجود دارد. رئیسی در این بازدید که با سالروز حماسه دریادلان نیروی دریایی سپاه در مقابله با متجاوزان امریکایی همزمان شده است، یاد شهیدان به‌ویژه شهید نادر مهدوی را که دلاورانه در مقابل تجاوز بیگانگان ایستاد، گرامی داشت.
رئیس‌جمهور فعالیت‌های این مجموعه صنعتی را ارزشمند و بسیار مهم خواند و گفت: فعالیت‌هایی که برای طراحی و ساخت شناور‌ها در کلاس‎های مختلف انجام می‌شود، جلوه‌ای از خودکفایی است و در فعال کردن اقتصاد دریا و جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. رئیسی بر لزوم بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی تأکید کرد و گفت: دولت از فعالیت‌های انجام شده در این عرصه حمایت و پشتیبانی می‌کند.
رئیس‌جمهور در این بازدید همچنین با حضور در جمع کارگران شاغل در این مجموعه با آنان دیدار و بر استفاده از نیرو‌های بومی در مراکز صنعتی و کشتی‌سازی استان تأکید کرد. رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر در جزیره صنعتی صدرا حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف طرح توسعه میدان نفتی رشادت و نیز مراحل تکمیل کشتی اقیانوس پیمای «افراماکت ۲»، با توضیحات وزیر نفت و مدیران این مجموعه صنعتی، در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.
رئیسی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند انجام شده درحوزه نفت و گاز و کشتی‌سازی، گفت: کشتی‌سازی و طراحی و ساخت سکو‌های دریایی از نماد‌های تولید قدرت برای کشور محسوب می‌شود. تلاش برای خودکفایی در حوزه‌های مختلف صنعتی در حقیقت نماد‌هایی از مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران جهانی است و هر کارگر و کارآفرینی که در این مسیر حرکت می‌کند، در مسیر مقابله با زیاده‌خواهان قرار دارد. رئیسی همچنین بر اهمیت بومی‌سازی صنعت کشتی‌سازی تأکید کرد و گفت: دولت با همه توان از صنایع کشتی‌سازی و دریایی کشور حمایت خواهد کرد.

دستور تعیین تکلیف اموال تملیکی تا سه ماه آینده
رئیس‌جمهور همچنین در بازدید از انبار‌های اموال تملیکی استان بوشهر، گفت: لازم است قوه قضائیه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های ذی‌ربط، در این باره همکاری کنند و برای روشن شدن تکلیف اجناس و کالا‌های موجود در این انبار‌ها در سه ماه آینده برنامه ریزی و اقدام کنند. در این بازدید دادستان استان بوشهر و مسئولان گمرک استان گزارشی از میزان، نوع و دلایل رسوب اموال و کالا‌های وارداتی در انبار‌های گمرک ارائه کردند.

درجمع کشاورزان شهرستان اهرم
رئیس‌جمهور در بازدید از نخلستان‌های شهرستان اهرَم استان بوشهر در آلاچیق کشاورزان حضور یافت و از نزدیک با آنان به گفتگو نشست.
جمعی از کشاورزان و نخل‌کاران در این گفت‌وگوی بی‌واسطه و رو در رو با ابراز خوشحالی از حضور آیت‌الله رئیسی در جمع خود، مشکلات و پیشنهاد‌های خود را به ویژه درباره رفع مشکل آب مطرح کردند. رئیس‌جمهور پس از شنیدن مشکلات کشاورزان و نخل‌کاران، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار بوشهر را موظف کرد مشکلات مطرح شده را در اسرع وقت رسیدگی و برطرف کنند. رئیسی همچنین در سخنان کوتاهی با تأکید بر همت جدی دولت برای رفع مشکل آب با همراهی کشاورزان، گفت: یقین داشته باشید با همت یکدیگر اجازه نخواهیم داد برای نخلستان‌های استان مشکل اساسی ایجاد شود. رئیس‌جمهور طرح اصلاح آبیاری نخلستان‌های استان را از موضوعات اولویت‌دار دانست و گفت: دولت مبلغ مورد نیاز را برای تکمیل هر چه سریع‌تر سد خائیز اختصاص می‌دهد تا این سد در کم‌ترین زمان به بهره‌برداری برسد و مشکل آب کشاورزان استان تا حدودی برطرف شود.
آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای احداث سد «باهوش» در بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: احداث این سد برای رفع مشکلات کشاورزی استان ضروری است و باید با تأمین منابع آن، هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

تأخیر در اجرای پروژه‌ها قابل توجیه نیست
بازدید میدانی از پروژه راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه، از دیگر برنامه‌های رئیسی در سفر به استان بوشهر بود.
رئیس‌جمهور در این بازدید میدانی، پیشرفت ۲۰ درصدی این طرح را پس از حدود ۱۴ سال غیرقابل توجیه دانست و گفت: مدیران طرح باید برای تکمیل و راه‌اندازی این خط آهن تلاش مضاعف کنند و لازم است در روند تکمیل آن جهش ایجاد شود. تأخیر در اجرای پروژه‌ها موجب اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می‌شود لذا باید برای اتمام پروژه‌ها همت جدی وجود داشته باشد و اعتبارات این پروژه حتماً در بودجه سال آینده گنجانده شود. رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده و متنوع استان بوشهر، گفت: با ظرفیت‌های عظیمی که در استان وجود دارد، نباید مردم این منطقه با مشکلاتی همانند کم‌آبی مواجه باشند و همه باید تلاش کنیم شرایط مطلوب برای آرامش خاطر مردم ایجاد شود.
رئیسی در دیار رئیسعلی
آیت‌الله رئیسی روز گذشته در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر در محل خانه موزه رئیسعلی دلواری حضور یافت و با جمعی از مردم دلوار که در این محل حضور داشتند، دیدار کرد.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه راه «رئیسعلی دلواری» در مقاومت و ایستادگی مقابل متجاوزان بیگانه همچنان ادامه دارد، گفت: شهدای عالیقدری که مردم این خطه تقدیم انقلاب اسلامی کردند، نشان‌دهنده آن است که مقاومت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی همیشه در وجود ایرانیان بوده و خواهد بود. رئیس‌جمهور، بوشهر و دلوار را جلوه مقاومت مردم استان در مقابل زورگویان و متجاوزان دانست و گفت: رئیسعلی دلواری شخصیت نامداری است که به نماد مقاومت در مقابل متجاوزان به جنوب کشور تبدیل شده است. رئیسی با بیان اینکه استان بوشهر شهدای عالیقدر بی‌شماری برای دفاع از ارزش‌ها، وطن و ناموس کشور در برابر متجاوزان تقدیم کرده است، افزود: مرام رئیسعلی دلواری همچنان در وجود مردم این خطه جریان دارد.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به سالگرد شهادت شهید نادر مهدوی در مقابله با متجاوزان بیگانه، گفت: مقاومت شهید مهدوی و همرزمانش نشان‌دهنده ادامه همان راه رئیسعلی دلواری است و در این مسیر مدافعان حرم که در برابر متجاوزان به حریم اهل بیت (ع) ایستادگی کردند نیز همان ادامه دهندگان راه دلواری هستند. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به درخواست امام جمعه دلوار درخصوص ارتقای شهرستان دلوار، گفت: این موضوع براساس تقسیمات کشوری بررسی خواهد شد و درصورتی که از شرایط لازم برخوردار باشد به عنوان مصوبات سفر به اطلاع مردم خواهد رسید.

از انرژی صلح آمیز هسته‌ای کوتاه نمی‌آییم
رئیس‌جمهور همچنین عصر دیروز، پس از بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فاز‌های در حال توسعه آن در جمع خبرنگاران گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد. دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه‌ریزی‌های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته‌ای مطابق با آخرین استاندارد‌های بین المللی است.
دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشور‌ها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم. رشد و توسعه معنادار دانش هسته ای، ارتقای سطح سایر فناوری‌ها و فنون را به دنبال خواهد داشت.
رئیس‌جمهور پس از بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر با نهایت ظرفیت اسمی خود درحال بهره برداری است و هزار مگاوات برق تولید می‌کند و این میزان، در فاز‌های توسعه‌ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی مأموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به ده هزار مگاوات برساند. تأمین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین‌کن هسته‌ای هم یکی دیگر از مأموریت‌هایی است که از این سازمان انتظار داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار