کد خبر: 1064513
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به تازه‌ترین اظهارات ظریف در خصوص بی‌اطلاعی از درج کلمه «تعلیق» در متن برجام
محمدجواد ظریف، وزیر سابق امورخارجه که پیشتر در صحن مجلس گفته بود واژه «تعلیق» در برجام نیامده، در آخرین اظهاراتش در کلاب‌هاوس گفته است: این واژه چهار بار در ضمایم برجام آمده است، اما مذاکره‌کنندگان درباره وجود این واژه به او خبر نداده است

محمدجواد ظریف، وزیر سابق امورخارجه که پیشتر در صحن مجلس گفته بود واژه «تعلیق» در برجام نیامده، در آخرین اظهاراتش در کلاب‌هاوس گفته است: این واژه چهار بار در ضمایم برجام آمده است، اما مذاکره‌کنندگان درباره وجود این واژه به او خبر نداده است. این اظهارات با واکنش‌های تند کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد تا حدی که کاربران ظریف را متهم به عدم‌مطالعه دقیق متن توافق شده دانستند و خواستار محاکمه او به اتهام قصور شدند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران در این خصوص آمده است.
محسن سخنران:
آقای ظریف حالا که خودتان معترفید چهار بار کلمه تعلیق در برجام آمده و به من نگفتند باید بگوییم چه خوانده و دانسته امضا کرده باشید، چه نخوانده و ندانسته در هر صورت به مردم و کشور ظلم کردید.
محمد میرزایی:
ظریف ساعت‌ها وقت گذاشت تا در مصاحبه‌ای تئوریزه کند که چطور دیپلماسی فدای میدان شده و برجام آسیب دیده است. امروز، اما خودش اعتراف کرده چطور مذاکره‌کننده کشورمان درج واژه «تعلیق» در برجام را به وی نگفته و وزیرخارجه وقت یعنی ظریف اصلاً متوجه نشده! حال پیدا کنید عامل شکست دیپلماسی را!
اکبر نبوی:
اعتراف آقای ظریف درباره بی‌اطلاعی‌اش از مفاد راهبردی برجام به‌جز آشکار ساختن دروغ‌های پی در پی او به ملت، کشور و تاریخ، می‌تواند برجام گیت را به عنوان مهم‌ترین و سرنوشت‌ساز‌ترین پرونده سیاسی-اقتصادی کشور، رقم بزند.
حسن عابدینی:
دکتر ظریف: «چهار بار کلمه تعلیق در برجام وجود دارد، ولی مذاکره‌کننده ما به من اطلاع نداده بود.» وندی شرمن: «هیئت ایرانی فکر می‌کرد LIFT (برداشتن موقتی) همان END به معنای پایان تحریم‌هاست.» کدام مذاکره‌کننده مورد اعتماد، ترک فعل کرده است؟ سهوی بوده یا عمدی؟ قصور است یا تقصیر؟
ابوعلی کارآمد:
تا وقتی من به عنوان شهروند معمولی بابت کوچک‌ترین اشتباهات رانندگی‌ایم ظرف کمتر از یک دقیقه جریمه می‌شم، ولی امثال ظریف با اشتباهاتشون که بار‌ها هم بهش تذکر داده شد، مردم کشوری رو بدبخت می‌کنند و راحت می‌چرخن و از همه هم طلبکارند، عدالت در این کشور اجرایی نشده!
مسعود براتی:
از کلمه ساسپند مهم‌تر که آقای ظریف ندیده یا به قول خودش بهش نگفته‌اند! (عذر بدتر از گناه) توجه نکردن به کلیت ضمیمه پنجم (همانجا که این عبارت آمده است) یعنی نقشه اجرای برجام است. عدم توازن برجام از نظر اجرا در این ضمیمه به ایران غالب شد. #برجام #ظریف
سید یاسر جبرائیلی:
آقای ظریف فرموده‌اند مذاکره‌کننده ایشان به ایشان نگفته‌اند که در متن برجام کلمه تعلیق آمده است. کلمه تعلیق دفعتاً و غفلتاً در برجام گنجانده نشد. کاملاً مشخص بود امریکا صرفاً قصد تعلیق دارد. در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵ یعنی ۹ تیر ۹۴ حقیر به مذاکره‌کننده شما پیام دادم که زیر بار تعلیق نروید.
فرشته صادقی:
ظریف نگفت کلمه تعلیق در «برجام» وجود دارد، گفت ۴-۳ بار کلمه تعلیق یا suspend در «ضمایم برجام» آمده که در آخرین دقایق گفتگو‌ها اضافه شده. حالا فضلای قوم باید به سؤالی که پیش می‌آید پاسخ بدهند: ضمیمه برجام جزو برجام محسوب می‌شود یا نمی‌شود. چون اختلاف در همین جزئیات است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
0
1
ایشان ذخیره نظام هستند و نظام از ایشان حمایت کرده و میکند مردم هم هویجند
خائنین و وطن فروشان همه ذخیره نظام هستند
هرکس خیانت کند محبوب تر میشود وبیشتر حمایت میشود
محمدرضا کیانفر
|
France
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
1
0
.
محمدعلی پورنیا کارشناس سیاسی توئیتید: چرا ظریف در ایام وزارتش نگفت متن برجام را بدون خواندن امضا کرده الان چه شده این حرف را زد؟

آقای پورنیا،
در آن ایام نگفت زیرا التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه داشت و مجری دستورات ایشان بود الان گفت چون می‌خواهد از رهبر انقلاب رفع اتهام کند به عوام القا نماید که بی اذن آیت‌الله خامنه‌ای امضا کرده است.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
برو بابا
ناشناس
|
France
|
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
تعارف بیمورد را کنار بگذاریم
قصوری در کار نیست
ظریف باید محاکمه شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار