کد خبر: 1064477
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
رييس پليس فتای استان اصفهان:
سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي از دستگيري فردي كه با درج آگهي راه اندازي خط توليد اسکاج در منزل اقدام به کلاهبرداري از افراد جوياي کار مي کرد، خبر داد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین اصفهان، رييس پليس فتای استان اصفهان در گفت و گو یی گفت : در پي شكايت تعدادي از شهروندان جوياي کار مبني بر اينكه با هدف خريد دستگاه توليد اسکاچ ظرفشويي و واريز وجه آن به حساب فرد آگهي دهنده از آنها کلاهبرداري شده و هيچ‌گونه دستگاهي دريافت نکرده اند، موضوع در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: در روند رسيدگي به پرونده مشخص گرديد که متهم با درج آگهي استخدام کار در منزل در سايت هاي واسطه گر و تبليغات اغوا کننده مبني بر درآمد تضميني و خريد محصولات آنها، افراد جوياي کار را ترغيب به واريز وجه خريد دستگاه توليدي کرده است.

رئيس پليس فتا استان ادامه داد: متهم با استفاده از اين ترفند به ازاي هر درخواست مبلغ 40 ميليون ريال به عنوان پيش پرداخت خريد دستگاه دريافت که در نهايت مشخص گرديد تاکنون مبلغ 200 ميليون ريال از اين طريق از شهروندان کلاهبرداري کرده است.

اين مقام انتظامي عنوان داشت: با استفاده از اقدامات فني و پليسي پس از مسدودسازي کارت هاي مقصد متهم مورد نظر پرونده شناسايي و با دستور مقام قضايي به اين پليس احضار شد.

سرهنگ مرتضوي به شهروندان توصيه کرد: بسياري از تبليغاتي که در سايت هاي واسطه گر با عناويني مانند تايپ، ترجمه، بسته بندي و توليد محصولات و ... هستند، جعلي بوده و مجرمان با ارائه شماره حساب يا هدايت متقاضيان به سايت و درگاه هاي پرداخت اقدام به کلاهبرداري مي‌کنند لذا از شهروندان تقاضا داريم پس از رويت كالا يا خدمات و احراز هويت هر يك از طرفين معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت حضوري پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها