کد خبر: 1064282
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
با وجود تمدید مهلت ثبت‌نام تسهیلات ودیعه مسکن تا آذرماه، همچنان مشکلات دریافت این وام برای متقاضیان ادامه دارد.

با وجود تمدید مهلت ثبت‌نام تسهیلات ودیعه مسکن تا آذرماه، همچنان مشکلات دریافت این وام برای متقاضیان ادامه دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، از اواسط خردادماه ثبت‌نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن آغاز و در نهایت مهلت ثبت‌نام تا آذرماه تمدید شد. براساس این گزارش تمامی مستأجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه https://tem.mrud. ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. متقاضیان برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باید حتماً متأهل یا سرپرست خانوار باشند. افراد دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت‌شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. چنانچه متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامن‌ها اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود.
سقف تسهیلات ودیعه مسکن بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران ۷۰ میلیون تومان، کلانشهر‌های مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه ۴۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان است.
بازپرداخت این تسهیلات برای تهرانی‌ها پنج ساله و برای سایر شهروندان سه ساله است؛ نرخ سود این تسهیلات برای همه متقاضیان، ۱۳ درصد خواهد بود.
طبق تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، ۱۰هزارمیلیارد تومان برای اجرای این مصوبه در نظر گرفته شده است. متقاضیان همچنان فرصت دارند درخواست خود را در سامانه اعلام شده ثبت کنند.
براساس این گزارش پیش از تمدید مهلت ثبت‌نام وام بسیاری از متقاضیان با مشکلاتی از جمله پیداکردن ضامن رسمی و همچنین انتخاب‌کردن بانک مواجه بودند که به گفته محمودزاده در حال رایزنی با بانک مرکزی برای رفع این مشکلات بودند.
به نظر می‌رسد بانک‌ها در حال حاضر هیچ تمایلی برای اصلاح رویه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ندارند و با وجود تذکرات بسیار زیاد توسط مسئولان مسکنی و همچنین بسیاری از نمایندگان در رابطه با داشتن دو ضامن همچنان این روش توسط بانک‌ها ادامه دارد.
بیش از ۳۴۰ هزار نفر تاکنون به سیستم بانکی معرفی شده‌اند و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی ثبت‌نام‌کرده و حدود ۳۴۰ هزار متقاضی مدارک خود را بارگذاری کرده و ۱۷ هزار نفر تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
0
0
سلام وقت بخیر

روز اول سایتها اعلام کردن که ۱۸ بانک عامل برای پرداخت وام ودیعه مسکن مامور  شدن ولی اول که ۸ تا بانک سایت موجود بود الان هم دوتا موسسه کوثر و ملل هست فقط 

چند هفته دنبال کسر حقوق میگردم تا الان موفق نشدم ، حتی آگهی کردم برای ضامن پولی تا الان موفق نشدم ضامن جور کنم ، شما تصور کن هر وامی که داخل ایران داده میشه دو یا سه ضامن با کسر حقوق میخواد خوب با این حساب دیگه ضامنی نمیمونه که ضمانت کنه ، با اینکه خودم کارمند یک شرکت معتبر هستم و یک ضامن بازاری با جواز کسب و گردش مالی خیلی خوب بردم قبول نکردن نه وامی دارم نه به جایی بدهی دارم ، وقتی خودِ کارمند بانک میگه ما سعی میکنیم تا میتونیم این وام هارو ندیم چون بازپرداختش داستان داره واقعا چکار میشه کرد ؟؟ واقعا افرادی که دوست و فامیل یا آشنایی ندارن که ضامنشون بشه چطوری میتونن وام بگیرن ؟؟ یعنی اگر پارتی و نفوذ و جایی رابطه نداری از وام هم خبری نیست ، این تعداد کمی هم که گرفتن بخش قابل توجهش افرادی بودن که یه قولنامه رسمی به نام کسی گرفتن ضامن بردن وامو گرفتن ، خیلی از اینها صاحب خانه هستن یا کارمندان بانک هستن که با یه قولنامه سوری وام گرفتن بخاطر بهره پایینی که داره ، یعنی رسما دارا داراتر شده ، ندار ندارتر ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار