کد خبر: 1064066
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سختگیری‌های سیستم بانکی کشور در اعطای وام خرد به متقاضیان گفت: در حالی که می‌‎توان با یک نامه کسر از حقوق معتبر از سوی متقاضی وام خرد، تسهیلات ارائه کرد چرا بانک‌ها بر ضمانت دو ضامن رسمی برای اعطای یک وام زیر ۵۰میلیون تومانی اصرار می‌ورزند.
علی کریمی‌فیروزجایی در گفتگو با خانه ملت با انتقاد از سختگیری بانک‌ها در اعطای وام خرد به متقاضیان دریافت تسهیلات، تصریح کرد: این سختگیری‌ها در اعطای وام خرد به مردم عادی در حالی صورت می‌گیرد که این نوع رفتار بانک‌ها باید در اعطای وام‌های کلان وجود داشته باشد. نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌‎توان انتظار داشت بانک‌ها، هیچ نوع ضمانتی را در اعطای وام‌های خرد از متقاضیان دریافت نکنند، افزود: باید با بازنگری در قوانین و مقررات توسط شورای عالی بانک‌ها یا هر نهاد دیگری، ارائه تسهیلات به متقاضیان با سهولت بیشتری صورت گیرد.
وی تصریح کرد: متأسفانه شاهدیم برخی بانک‌ها فقط به متقاضیانی که دو کارمند رسمی دیگر، ضامن او باشند، وام اعطا می‌کنند در حالی که این سختگیری‌ها به هیچ عنوان لازم نیست.
کریمی‌فیروزجایی با یادآوری اینکه کسر از حقوق خود متقاضی وام می‎تواند برای اعطای وام خرد به متقاضی کفایت کند، ادامه داد: نباید این سختگیری‌ها به حدی باشد که متقاضی از دریافت وام منصرف شود. وی تأکید کرد: متأسفانه بانک‌ها در حال حاضر در اعطای وام‌های کلان سختگیری جدیت ندارند ولی در اعطای وام‌های خرد مقررات پیچیده‌ای وضع کرده‌اند. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این مهم نیاز به قانون ندارد و از مواردی است که جزو مقررات داخلی بانک‌ها به شمار می‌آید و بانک‌ها می‌توانند با اصلاح این رویه در اعطای تسهیلات خرد به مردم کمک کنند؛ اقدامی که در این شرایط اقتصادی یک ضرورت به شمار می‌آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار