کد خبر: 1063153
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

پسر جوانی که سه‌سال قبل یکی از دوستانش را به قتل رسانده و جسدش را در یکی از خیابان‌های جنوب تهران رها کرده‌بود در زندان‌رجایی شهر کرج قصاص شد.
به گزارش جوان، روز هجدهم تیر سال‌۹۷ رهگذرانی هنگام عبور از خیابانی در نزدیکی خیابان نبرد در شرق تهران داخل جوی آبی جسد خونین پتو پیچ شده مردی را مشاهده کردند و موضوع را به مأموران پلیس خبر دادند.
با اعلام خبر تیمی از مأموران پلیس راهی محل شدند که دریافتند مقتول مرد جوانی است که با ضربات چاقو به قتل رسیده‌است. بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد مرد ناشناس که چند ساعتی از مرگش گذشته‌است به احتمال زیاد شب قبل در مکان دیگری به قتل رسیده و عامل یا عاملان قتل جسد او را به این مکان منتقل کرده‌اند.
شناسایی قاتل
بدین ترتیب جسد مقتول به دستور بازپرس جنایی برای شناسایی هویت به پزشکی قانونی منتقل شد تا اینکه دو روز بعد زن جوانی به اداره پلیس رفت و از گم شدن برادر جوانش به نام ارشیا شکایت کرد. از آنجایی که جسد کشف شده با مشخصات ارشیا شباهت زیادی داشت زن جوان به پزشکی قانونی رفت و جسد برادرش را شناسایی کرد. وی گفت: برادر ۲۸‌ساله‌ام روز هفدهم تیر‌ماه از خانه خارج شد. از دوستانش شنیده بودم که او با یکی از بچه‌های محل به نام کامران اختلاف دارد و قرار است روز هفدهم با هم دعوا کنند. آن‌ها مدتی است برای هم کری‌خوانی می‌کنند و من احتمال می‌دهم کامران روز حادثه برادرم را به قتل رسانده‌باشد. با اظهارات خواهر مقتول مأموران پلیس کامران را به عنوان مظنون حادثه بازداشت کردند، اما وی مدعی شد که در قتل پسر جوان نقشی نداشته‌است. وی گفت: من و ارشیا با هم اختلاف داشتیم و همیشه هم برای هم خط و نشان می‌کشیدیم. روز حادثه قرار بود برای دعوا یکدیگر را ببینیم، اما من در مهمانی دعوت شدم و به مهمانی رفتم و در محل قرار دعوا نبودم و الان هم نمی‌دانم چه کسی او را به قتل رسانده است. با اظهارات کامران مأموران پلیس دست به تحقیقات میدانی زدند و دریافتند که گفته‌های کامران درست است و زمان حادثه در مهمانی حضور داشته‌است.
قتل در حالت مستی
بنابراین همزمان با آزادی کامران مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی قاتل ادامه دادند تا اینکه مدتی بعد یکی از دوستان مقتول به نام مهراد به اداره پلیس رفت و با اظهار پشیمانی به قتل ارشیا در حالت مستی اعتراف کرد.
وی درباره حادثه گفت: من و ارشیا با هم دوست صمیمی بودیم. روز حادثه او با کامران که از بچه‌های محلمان بود قرار دعوا داشت. آن‌ها از هم کینه به دل داشتند و همیشه مشاجره لفظی می‌کردند. من فکر کردم که کامران در درگیری ارشیا را به قتل می‌رساند و به همین خاطر تصمیم گرفتم همراه ارشیا سر قرار بروم و در درگیری به او کمک کنم، اما آن روز کامران مهمانی دعوت شد و سر قرار نیامد و ما دو نفر هم به خانه‌مان برگشتیم. وی ادامه داد: پس از این به پشت بام خانه ما رفتیم و دو نفری مشروب خوردیم تا اینکه از حالت عادی خارج شدیم و با هم شروع به کل کل کردیم. درگیری ما بالا گرفت که ناخودآگاه چاقویی به طرفش پرت کردم و به او برخورد کرد. من قصد قتل او را نداشتم، اما ارشیا خونین نقش بر زمین شد و فوت کرد.
نمی‌دانستم با جسدش چه کار کنم و از طرفی هم خیلی می‌ترسیدم که خانواده‌ام متوجه شوند که جسدش را پتو پیچ و به عقب خودروی وانتم منتقل کردم و از خانه خارج شدم. دقایقی داخل خیابان‌ها گشتم تا اینکه در نهایت جسد را داخل جوی آبی رها کردم و به خانه برگشتم.
وی در پایان گفت: در این مدت عذاب وجدان رهایم نمی‌کرد و آرام و قرار نداشتم تا اینکه تصمیم گرفتم خودم را به پلیس معرفی کنم.
قصاص
متهم پس از بازسازی صحنه قتل و صدور کیفرخواست در شعبه‌۱۲ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. اولیای‌دم برای قاتل درخواست قصاص دادند و هیئت قضایی هم وی را مجرم شناخت و به قصاص محکوم کرد.
رأی دادگاه پس از تأیید در شعبه‌۵ دیوانعالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده‌شد تا اینکه صبح دیروز قاتل که استیذان حکمش را از مقام عالی قضایی گرفته‌بود در زندان رجایی‌شهر کرج قصاص شد. بدین ترتیب پرونده قتل پسر جوان به دست دوست مستش برای همیشه بسته شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار