کد خبر: 1063065
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت گفت:استفاده عالمانه از طب سنتی ایرانی با گسترش و تقویت دانشکده‌های طب سنتی ایرانی در دل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مورد تاکید وزارت بهداشت است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: نفسیه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت درباره «برنامه‌های پیش‌رو در توسعه طب سنتی ایرانی»، بیان داشت: در توسعه منطقی و روشمند طب سنتی ایرانی که وزارت بهداشت در دولت سیزدهم روی آن تأکید دارد، استفاده عالمانه از طب سنتی ایرانی با گسترش و تقویت دانشکده‌های طب سنتی ایرانی در دل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است تا با یک نگاه دانشی بتوان از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: لازم است برای توسعه و نهادینه کردن بازشناسی و تبیین این مکتب درمانی که به عنوان یکی از موارد موجود در سیاست‌های کلی نظام سلامت مورد تأکید قرار گرفته، نگاه و دقت‌نظر ویژه‌ای برای تسهیل ارائه خدمات دولتی درست به مردم ایجاد شود.

مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت افزود: همچنین ضرورت دارد تربیت نیرو‌های مورد تأئید وزارت بهداشت در اولویت قرار گیرد و این نیرو‌های مورد تأئید باید تمام هرم ارائه خدمت را شامل باشند تا بتوانیم به نقطه مطلوب که ادغام خدمات طب سنتی ایرانی در نظام سلامت است و براساس ماده ۷۴ برنامه ششم توسعه وزارت بهداشت موظف به آن شده، صورت گیرد.

حسینی یکتا بیان داشت:با اینکه اکنون در پایان برنامه ششم توسعه هستیم، در این خصوص در نقطه مطلوب قرار نداریم؛ در نتیجه لازم است با تربیت نیرو‌های مورد تأئید در تمام سطوح ارائه خدمت و گسترش مراکز ارائه خدمات، مورد تأئید وزارت بهداشت فضا را برای این ادغام به بهترین شکل فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: با این ادغام ایجابی، عرصه را برای سودجویان و مدعیان بدون علم و دانش این حوزه که از چالش‌های امروز نظام سلامت است و تمام دغدغه‌مندان حوزه سلامت را نگران کرده، تنگ کنیم؛ بنابراین جزو اقدامات ضروری و اساسی است که باید انجام شود.

مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت تصریح کرد: تصویب رشته‌های پشتیبان متعدد که منجر به تربیت نیرو‌های مورد تأیید شود و همچنین منجر به ساماندهی برخی از عرصه‌های ارائه خدمات و محصولات این حوزه شود، از ضروریات بوده و لازم است انجام شود.

حسینی یکتا یادآور شد:حمایت از پژوهش‌های مرتبط با طب سنتی و گیاهان دارویی با یک برنامه‌ریزی دقیق و حمایت‌گرایانه نیز لازم است انجام شود تا روند مستند به شواهد شدن آموزه‌های طب ایرانی سرعت منطقی و معقول پیدا کند و کندی سرعتی که سال‌های گذشته در اثر بی‌مهری‌های موجود بوده، جبران شود.

وی متذکر شد:بنابراین ما در همه حوزه‌های آموزشی و پژوهشی، بهداشت و درمان لازم است با یک نگاه ویژه برنامه‌ریزی دقیقی را برای استفاده از ظرفیت طب سنتی ایرانی برای رسیدن به نقطه ادغام همه‌جانبه طب ایرانی در نظام سلامت داشته باشیم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار