کد خبر: 1062326
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸

ریاض در واکنش به اقدام امریکا در خارج کردن سامانه‌های پدافند هوایی از عربستان سعودی و با هدف افزایش توان مقابله با حملات انصارالله یمن، خرید سامانه‌های پدافند هوایی جایگزین از طرف‌های خارجی از جمله رژیم صهیونیستی را در دستور کار دارد.
دولت عربستان در نشست سه شنبه خود، از جامعه بین‌الملل خواست که با جنبش انصارالله یمن مقابله کند. ترکی الفیصل، رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان سعودی نیز پیش‌تر گفته بود که ریاض از امریکا می‌خواهد با حفظ تجهیزات دفاعی نظیر سیستم پدافند موشکی پاتریوت در عربستان نشان دهد که به امنیت و تعهداتش در قبال عربستان پایبند است. این در حالی است که در گزارشی که خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از چند منبع منتشر کرده، امریکا باتری‌های سامانه تاد و پاتریوت را از پایگاه هوایی «الامیر سلطان» واقع در حومه ریاض برچیده است. دیروز پایگاه خبری برکینگ‌دینفس در تأیید اخباری در این مورد نوشت: «با وجودی که انتظار می‌رفت روند خروج دارایی‌های پدافند هوایی امریکا از منطقه چند ماه به طول بینجامد، اما دقیقاً مشخص نشده است که آن‌ها چه زمانی و به کجا منتقل خواهند شد» برکینگ‌دیفنس که اخبار مربوط به مسائل نظامی را منتشر می‌کند، به نقل از چند منبع صهیونیستی نوشت که عربستان سعودی با جدیت در حال بررسی چند منبع جایگزین برای وارد کردن سامانه پدافند هوایی است که می‌توان به چین، روسیه و رژیم صهیونیستی اشاره کرد. بر این اساس، سعودی‌ها به منظور افزایش توان دفاعی در برابر حملات راکتی، موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، به‌طور مشخص در حال بررسی واردات گنبد آهنین ساخت شرکت صهیونیستی «رافائل» یا سامانه
Barak ER ساخت شرکت IAI هستند که برای رهگیری موشک‌های کروز طراحی شده است. منابع نظامی رژیم صهیونیستی به این پایگاه خبری گفته‌اند که سعودی‌ها، چندین سال با اسرائیل درباره چنین سامانه‌هایی گفتگو‌هایی در سطح پایین داشته‌اند و حالا یک گام به اجرایی کردن آن نزدیک شده‌اند، اما تحقق چنین معامله‌ای، منوط به موافقت واشنگتن خواهد بود. گیورا ایلند، ژنرال بازنشسته، مدیر سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رئیس پیشین بخش برنامه‌ریزی ارتش صهیونیستی نیز در گفتگو با برکینگ‌دیفنس پیش‌بینی کرد که واشنگتن با فروش این سامانه‌ها به کشور‌های عربی دوست مخالفت نکند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار