کد خبر: 1062215
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان این مطلب که هم‌اکنون عملیات گازرسانی به 16 روستای گناباد و بجستان در حال اجرا است گفت: با بهره برداری از این تعداد روستا ضریب بهره مندی روستاهای واجدشرایط این دو شهرستان به 100 ارتقا خواهد یافت.

حسن افتخاری در دیدار با محمد صفایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی که در محل شرکت گاز استان خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد:  در حال حاضر عملیات اجرایی گازرسانی به 16 روستای  دو شهرستان گناباد و بجستان در حال اجرا است که با اتمام و بهره برداری از این پروژه ها شاهد ضریب نفوذ 100 درصدی گاز در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان خواهیم بود.

 

 وی افزود: در گناباد، گازرسانی به چهار روستای محور گیسور و باغ بخشی شامل روستاهای چاه ميغوني پائين، چاه نمك، رحمت آباد/كلاته خان و گيسور نوسازي با 755 خانوار با پیشرفت فیزیکی 89 درصد در حال اجرا است. همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به پنج روستاهای محور استاد شامل روستاهای برجوك، رضوسفلي، كلاته شمس، استاد و نجم اباد هم با 66 درصد پیشرفت ادامه دارد.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: در بخش گازرسانی به روستاهای شهرستان بجستان نیز عملیات اجرایی به تعداد هفت روستا در محورهای خارفیروزی و هراونج و چاه پالیز شامل روستاهای حسين آباد، خارفيروزي، رودگزعليا، كامه، چاه پاليز، كلاته سيدعلي، هراونج هم آغاز شده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی یادآور شد: در حوزه شهری هم 100 درصد شهرهای گناباد و بجستان  شامل شهرهای بجستان، یونسی، گناباد، روشناوند، کاخک و بیدخت از نعمت الهی گاز بهره مند هستند.

 

محمد صفایی نماینده مردم گناباد و بجستان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست با تشکر از فعالیت ها و اقدامات شاخص شرکت گاز استان به ویژه در دوران کرونا اظهار کرد: توسعه گازرسانی برکات زیادی برای مردم دارد.

 

وی افزود: امیدواریم تا قبل از زمستان امسال شاهد اتصال تعدادی از پروژه های گازرسانی روستایی به شبکه سراسری گاز باشیم.

 

قنات قصبه شهر گناباد (کاریز گناباد) عمیق‌ترین و قدیمی‌ترین کاریز جهان است. به‌گونه ای که در منابع کهن و همچنین سفرنامه ناصر خسرو و منابع شفاهی آن را قنات کیخسرو نامیده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار