کد خبر: 1060350
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
رئیس خدمات پرستاری مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان خبر داد
رئیس خدمات پرستاری مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان گفت: هر پرستار در یک شیفت به 10 بیمار کرونایی رسیدگی می‌کند.
هادی مومنی راوندی

شهلا رفیعی افزود: با شروع پیک پنجم کووید 19، آمار مراجعه به تریاژ اورژانس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان تا امروز، بیش از 10 هزار بیمار بوده است که بیش از 3 هزار نفر این تعداد، در بخش‌های مختلف این مرکز بستری شده اند و هیچ بخشی بر روی بیماران بسته نیست.

وی، با اشاره به  ۶ یا ۷ برابر شدن خدمات این مرکز تصریح کرد: بیشتر شلوغی در اورژانس است و بیشترین آمار ورودی ما در ۲۴ ساعت گذشته 350 نفر در تریاژ بوده که از این تعداد بیش از 200 نفر برای تشخیص اولیه کووید 19 به بخش سی تی اسکن مراجعه کرده اند و این وضعیت نشان می دهد که وضعیت بیماری خطرناک تر شده است.

شهلا رفیعی یادآور شد: هر بیمار مبتلا به کرونا باید در پنج روز متوالی به صورت سرپایی خدمات درمانی ویژه کووید ۱۹ را در بخش مراقبت های تنفسی این مرکز دریافت نماید، با آغاز پیک پنجم کرونا تاکنون، بیش از ۲۰۰۰ بیمار  با بیش از ۸۵۰۰ نوبت مراجعه، خدمات لازم را دریافت نموده اند.

وی، با بیان اینکه پرسنل حوزه سلامت به ویژه در مراکز درمانی ریفرال کرونا خسته اما مصمم هستند، ادامه داد: یکی از دلایل افزایش انتظار برای آی سی یو مراجعه دیرهنگام بیمار است به شکلی که بیمار هنگامی که حال عمومی خوبی ندارد و مدت زمان زیادی از درگیری با ویروس را پشت سر گذاشته، مراجعه می‌کند لذا از همه شهروندان می خواهم که در روزهای ابتدایی بروز علایم حتما به پزشک مراجعه کنند.

رئیس خدمات پرستاری مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان، با اشاره به اینکه شب کاری های بیمارستان بسیار طاقت فرساست و از هشت شب تا هشت صبح بدون استراحت به بیماران خدمت رسانی می شود، تصریح کرد: از مردم درخواست دارم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی کادر درمان را یاری کنند تا این شرایط را به پایان برسانیم.

وی اضافه کرد: مردم می توانند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و از همه مهمتر برگزار نکردن دورهمی ها و تجمع ها به کادر درمان در کنترل بیماری کمک کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار