کد خبر: 1053924
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
رئیس کل دادگستری استان کرمان از راه‌اندازی پنج مجتمع قضایی تخصصی در راستای تحقق اهداف سند تحول قوه قضاییه در این استان خبرداد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از راه‌اندازی پنج مجتمع قضایی تخصصی در راستای تحقق اهداف سند تحول قوه قضاییه در این استان خبرداد.
یدالله موحد شامگاه رئیس کل دادگستری کرمان با بیان اینکه در مرکز استان ظرف سه سال گذشته تاکنون پنج مجتمع قضایی تخصصی خانواده، مواد مخدر، اقتصادی، شورا‌های حل اختلاف و تصادفات تأسیس شده است، گفت: هوشمندسازی دستگاه قضایی و الکترونیکی کردن خدمات نیز در راستای طرح تحول قوه قضاییه است و در این طرح از مفاسد نیز جلوگیری می‌شود. وی با اشاره به اینکه در زمان شیوه ویروس کرونا تمام دادگاه‌هایی که باید زندانیان در آن حضور پیدا می‌کردند به‌صورت الکترونیکی برگزار شد، افزود: در این ایام حدود ۱۱ هزار دادرسی الکترونیکی برای زندانیان برگزار شده و حدود ۴۰ هزار گواهی عدم سوءپیشینه الکترونیکی در سال گذشته در استان صادر شده است. رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ۶۷ اتاق دادرسی الکترونیکی در استان تشکیل شده و در حال افزایش آن‌ها هستیم تصریح کرد: اپلیکیشن عدالت همراه راه‌اندازی شده که بر روی تلفن همراه قابل نصب است. موحد با اشاره به اینکه یکی از محور‌های مهم سند تحول قضایی، شورا‌های حل اختلاف و جلوگیری از تشکیل دادگاه رسمی است، گفت: روزانه بالغ بر ۲۵ هزار نفر به واحد‌های قضایی استان مراجعه می‌کنند که آمار بسیار بالایی است. وی با بیان اینکه ۳۱۷ شورای حل اختلاف در استان داریم افزود: در تمام زندان‌های استان شورای حل اختلاف ویژه راه‌اندازی شده است و در سال گذشته بالغ بر ۴ هزار و ۴۰۰ پرونده به این شورا‌ها فرستاده شده و ۸۶۹ نفر زندانی از این بابت آزاد شدند. رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته شورا‌های حل اختلاف به بیش از ۱۸۰ هزار فقره پرونده خاتمه دادند که حدود ۵۵ هزار پرونده به صلح و سازش ختم شده است، تصریح کرد: ۴۱ درصد پرونده‌های قابل صلح و سازش در شورای حل اختلاف استان کرمان به سازش ختم شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار