کد خبر: 1052482
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
عرضه ملک در بورس کالا درحالی به نخستین سالگرد خود نزدیک می‌شود که قرار است این بازار به زودی میزبان عرضه سه قطعه زمین باشد.
 زمزمه راه اندازی بورس املاک، مستغلات و امتیازات از تیرماه سال گذشته به گوش می‌رسید و ۲۹ مردادماه سال ۱۳۹۹ نیز اولین معامله ملک در تاریخ بورس از طریق این بازار انجام شد.

بدین صورت که شرکت عمران شهر جدید پردیس یک باب واحد تجاری را پس از پذیرش در بازار فرعی بورس کالای ایران با قیمت پایه یک میلیارد و ۶۳ میلیون تومان عرضه کرد و به فروش رساند.

پس از آن ملک تجاری بانک اقتصاد نوین (کرمان) در ۲۵شهریور و زمین بانک اقتصاد نوین (بندرعباس) در ۲۶شهریورماه در بورس کالا عرضه شدند.

همچنین نهم آذرماه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در راستای برنامه فروش املاک مازاد خود، یک قطعه زمین محصور شده واقع در شهرستان دماوند را به قیمت پایه ۱۳۰ میلیارد ریال در بورس کالای ایران روی میز فروش گذاشت.

در این راستا، به زودی سه قطعه زمین روی تابلوی بورس کالا میرود که البته پس از پذیرش یک قطعه زمین ۱۵ هزار متری در مازندران متعلق به آستان قدس رضوی و همینطور هفت باب واحد تجاری شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در بورس کالا این بار نوبت به پذیرش سه قطعه زمین در اردبیل رسیده است.

مشخصات سه ملک جدید

پلاک ثبتی یکی از این زمین‌ها ۱۵۶۳۰/۴۶۶۵ و پلاک ثبتی دو زمین دیگر ۴۲۶۸ و ۵۷۷۸ هستند و تمامی آن‌ها کاربری مسکونی دارند.

مساحت عرصه و عیان در زمین به پلاک ثبتی ۵۷۷۸ بالغ بر ۱۴۲.۵ و واقع در اردبیل، خیابان امام (ره)، مابین چهارراه امام و میدان شریعتی، روبروی بانک رفاه کارگران و انتهای کوچه بن بست بوده که به صورت یکجا در بورس کالا عرضه و به فروش خواهد رسید. براساس اطلاعات امیدنامه این زمین گودبرداری شده است.

مساحت عرصه و عیان زمین به پلاک ثبتی ۴۲۶۸ بالغ بر ۲۸۲.۳ و واقع در اردبیل، خیابان امام (ره)، مابین چهارراه امام و میدان شریعتی، کوچه شهید آذروش بوده که به صورت یکجا در بورس کالا عرضه و به فروش خواهد رسید. براساس اطلاعات امیدنامه این زمین نیز گودبرداری شده است.

در آخر مساحت عرصه و عیان زمین به پلاک ثبتی ۴۶۶۵ بالغ بر ۲۴۴۳.۶ و واقع در اردبیل، خیابان امام (ره)، مابین چهارراه امام و میدان شریعتی، روبروی بانک رفاه کارگران بوده که به صورت یکجا در بورس کالا عرضه و به فروش خواهد رسید. براساس اطلاعات امیدنامه این زمین نیز گودبرداری شده است.

بر اساس این گزارش، مکانیزم کشف نرخ و انتخاب خریدار در بورس کالا بدین نحو است که در روز عرضه یک حراجی برگزار می‌شود و در آن کارشناسان یک کف قیمتی برای ملک در نظر می‌گیرند و خریداران بر اساس قیمت پایه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در نهایت بالاترین قیمت براساس قوانین به ثبت می‌رسد و فردی که بالاترین قیمت را اعلام کرده باشد به عنوان مالک حقیقی ملک معرفی می‌شود.

اگر فرد خریدار نتواند مبلغ در نظر گرفته شده را تا تاریخ سر رسید پرداخت کند طبق قوانین بورس کالا شده مشمول جریمه خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار