کد خبر: 1051266
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳

رئيس انجمن صنايع شوينده‏، بهداشتي و آرايشي افزايش قيمت شوينده‌ها را تكذيب كرد و گفت: خبر‌هايي كه درباره افزايش قيمت انواع محصولات شوينده منتشر شده صحت ندارد و صرفاً ناشي از افشاي اطلاعات شركت‌هاي بورسي در حوزه شوينده‌ها بود.
بختيار علم‌بيگي در مصاحبه اختصاصي با صدا و سيما‏، با بيان اينكه شركت‌هاي بورسي در حوزه شوينده‌ها به افشاي اطلاعات چه مثبت و چه منفي اجبار دارند، اضافه كرد: در اين‌باره شركت‌هاي بورسي اعلام كردند ۲۰ تا ۲۵ درصد افزايش داريم، زيرا اين افزايش روي قيمت سهام آنها اثر مثبت مي‌گذاشت، در حالي كه به طور واقعي و در عمل هيچ گونه افزايش قيمتي اعمال نشده و فعلاً هم اعمال نخواهد شد.
علم‌بيگي گفت: توليدكنندگان محصولات شوينده با توجه به افزايش قيمت مواد اوليه، افزايش ۵۰ تا ۶۰درصدي محصولات خود را تقاضا كردند كه ما در انجمن داریم روي ميزان افزايش قيمت بررسي‌ها را انجام مي‌دهيم تا در نتيجه آن قيمت‌ها از حد مورد انتظار توليدكنندگان پايين‌تر بيايد.
وي افزود: از آنجا كه در حوزه محصولات شوينده، قيمت‌گذاري اجباري نداريم سازمان حمايت مادامي كه عرف ۱۰ تا ۱۷ درصدي سود در نظر گرفته شده رعايت شود، در قيمت‌گذاري دخالت نمي‌كند.
علم بيگي در پاسخ به اين پرسش كه چرا با كاهش و تثبيت قيمت ارز درخواست افزايش قيمت داريد، گفت: ما هم مي‌دانيم كه با كاهش حدود ۲۱درصدي قيمت ارز مردم انتظار كاهش قيمت دارند، اما قيمت مواداوليه به ويژه مواد اوليه پتروشيمي كه در صنعت شوينده‌ها مصرف مي‌شود بيش از ۴۰درصد افزايش يافته است كه بايد گفت پايه قيمت‌گذاري پتروشيمي‌ها و بورسي‌ها غلط است، ضمن اينكه در روز‌هاي آخر دولت كسي در اين موضوع ورود نمي‌كند.
وي افزود: ما به توليدكنندگان شوينده‌ها اعلام كرديم با افزايش قيمت، مصرف كاهش مي‌يابد و در نتيجه آن سود نيز پايين مي‌آيد از اين رو بررسي‌هاي ما ادامه دارد تا به يك قيمت منطقي در انجمن برسيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار