کد خبر: 1050429
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
با حضور گابریل پین در تیم فوتبال استقلال، فرهاد مجیدی به نوعی قصد دارد تفکر تاکتیکی را که در دوران استراماچونی وجود داشت دوباره در تیم تزریق کند.
 هفته آینده قرار است گابریل پین مربی ایتالیایی جدید تیم فوتبال استقلال به جمع آبی‌پوشان پایتخت ملحق شود و به عنوان دستیار مجیدی در این تیم فعالیت‌های خود را در این فصل از سر بگیرد. این مربی قرار است در این فصل با سمت مشاور کنار مجیدی کار خود را پیش ببرد و پس از آن در فصل جدید به عنوان مربی در استقلال حضور خواهد داشت.

فارغ از این که حضور "پین" - با توجه به قانون منع استخدام مربی و بازیکنان خارجی در این فصل لیگ برتر - اقدامی خلاف قانون است یا خیر، حضور یک مربی ایتالیایی در تیم استقلال به نوعی ذهن‌ها را به سمت دوران استراماچونی و تفکرات این مربی ایتالیایی می‌برد؛ جایی که آندره‌آ استراماچونی سرمربی وقت استقلال با سبک فوتبال ایتالیا و ترکیب ۲-۵-۳ معروف ایتالیایی، ساختار اصلی تیم فوتبال استقلال را شکل داد و توانست موفقیت‌های قابل توجهی برای آبی‌پوشان به ارمغان بیاورد تا جایی که هنوز تعداد قابل توجهی از هواداران استقلال دلتنگ روز‌های خوبشان با آن مربی ایتالیایی هستند.

شاید موفقیت این سبک بازی، فرهاد مجیدی را مجاب کرده تا برای انتخاب دستیار، سری به فوتبال ایتالیا بزند و کسی را انتخاب کند که بتواند همان تفکرات را در تیم پیاده کند. شاهد مثال این اتفاق، می‌تواند به دورانی برگردد که فرهاد مجیدی در دومین حضور خود در استقلال پس از استراماچونی با سیستمی جلو می‌رفت که استراماچونی آن را پیاده کرده بود و کم‌کم از آن فضا فاصله گرفت.

با وجود همه این اتفاقات، فرهاد مجیدی سعی کرده دوباره به تفکرات تیم برنده‌ای بازگردد که هواداران استقلال آن دوران یکی از جذاب‌ترین استقلال‌های تاریخ قلمداد می‌کنند. شاید در بین مربیان ایتالیایی کسی بهتر از گابریل پین که سابقه خوبی در کارنامه خود دارد پیدا نمی‌شد. با توجه به شرایط کشور و مشکلات ارزی‌ای که وجود دارد، حضور این مربی برای استقلال و فرهاد مجیدی می‌تواند اتفاق خوبی را برای آبی‌پوشان رقم بزند و باید دید حضور این مربی ایتالیایی چه اتفاقاتی را در جمع آبی‌پوشان پایتخت رقم خواهد زد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار