کد خبر: 1049356
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
اطعام فقرا و نیازمندان از جمله سنت‌های حسنه‌ای است که رواج آن در جامعه برکات فراوانی را به دنبال خواهد داشت. در طول سال و به‌خصوص مناسبت‌های خاص جوشش جهادی و مردمی برای کمک به معضلات معیشتی اقشار بی‌بضاعت از رونق خوبی برخوردار است و گروه‌های جهادی مختلفی در این زمینه به نقش‌آفرینی پرداختند. گروه جهادی شهید همدانی از جمله مجموعه‌هایی است که در استان همدان با همت و عزم تعدادی از جوانان بسیجی در حوزه اقدامات اجتماعی و محرومیت‌زدایی ورود کرده است.

اطعام فقرا و نيازمندان از جمله سنت‌هاي حسنه‌اي است كه رواج آن در جامعه بركات فراواني را به دنبال خواهد داشت. در طول سال و به‌خصوص مناسبت‌هاي خاص جوشش جهادي و مردمي براي كمك به معضلات معيشتي اقشار بي‌بضاعت از رونق خوبي برخوردار است و گروه‌هاي جهادي مختلفي در اين زمينه به نقش‌آفريني پرداختند. گروه جهادي شهيد همداني از جمله مجموعه‌هایي است كه در استان همدان با همت و عزم تعدادي از جوانان بسيجي در حوزه اقدامات اجتماعي و محروميت‌زدايي ورود كرده است.
يكي از مجموعه‌هاي جهادي كه در استان همدان در سال‌هاي گذشته و با همت تعدادي از جوانان و با عزم بالا در حوزه‌هاي عمراني و اجتماعي و محروميت‌زدايي ورود كرده است، گروه جهادي شهيد همداني است.
مسئول گروه جهادي شهيد همداني به عنوان يكي از گروه‌هاي فعال در روستاهاي همدان مي‌گويد: مجموعه اقدامات و كارهايي که در ماه‌هاي اخير و بخصوص ماه مبارك‌ رمضان در حوزه معيشتي انجام داديم در چهار محور بود، «مسئله اول تهيه بن خريد كه با همكاري فروشگاه رفاه انجام شد.»
علي معتبرنيا ادامه مي‌دهد: «كار دوم پخت ۲ هزار و ۶۰۰ پرس غذا براي مردم مناطق محروم و حاشيه‌نشين كه با همكاري و مساعدت بنياد علوي تهيه شد و اقدام بعدي بحث افطاري ساده در رابطه با بيانات رهبر انقلاب اسلامي كه هزار بسته افطاري تهيه شد و بين مردم شهر با حمايت بنياد علوي توزيع شد.»
وي تأكيد مي‌كند: «فعاليت بعدي تهيه ۱۱۸ بسته معيشتي به نيت حروف ابجد امام‌حسن مجتبي(ع) به ارزش هر بسته 300 هزار تومان كه در بين خانوارهايي كه از قبل شناسايي شده بودند توزيع شد.»
به گفته اين جهادگر، همان طور كه پيداست، چنين اقداماتي مي‌تواند تا حدودي فشار مشكلات معيشتي را از دوش خانوارهاي محروم بزدايد، به شرطي كه حمايت معنوي از اين گونه خانواده‌ها نيز انجام بگيرد.
مي‌توان گفت پويش‌هاي مردمي و خودجوش از نقاط قابل اتكا و اميدبخشي است كه در كشور جريان دارد و لزوم استمرار آن براي نهادينه‌سازي فرهنگ احسان و انفاق بديهي است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار