کد خبر: 1049310
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

رپورتاژ آگهی/ دریل یکی از ابزارهایی است که علاوه بر کارهای صنعتی، در بیشتر مشاغل تولیدی و همچنین برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر انواع دریل در بازار وجود دارد و امروزه این ابزار کاربردی به گونه‌ای طراحی شده که با اتصال قطعات دیگر به آن کارایی تازه‌تر و خاص‌تری پیدا کرده و می‌توان علاوه بر سوراخ کردن چوب یا فلز برای هم زدن برخی مایعات و بستن پیچ‌ها و ... از آن استفاده کرد. چنانچه شما قصد خرید دریل داشته باشید باید ابتدا با نحوه کاربرد دریل آشنایی داشته باشید و محصولی را خریداری کنید که برای فعالیت کاری شما مناسب باشد. در انتها نیز فروشگاهی را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید این دستگاه و سایر ابزارهای مورد نیاز خود را با قیمت مناسب و به صورت اینترنتی خریداری نمایید.


دریل : عضو جدانشدنی جعبه ابزار شما

دریل چه دستگاهی است و دارای چه قطعاتی می‌باشد؟

دریل(Drill) که در تلفظ عام دلر عنوان می شود،  یکی از پرکاربرد ترین ابزارهای صنعتی است برای ایجاد سوراخ و حفره  بر روی سطوح جامد میباشد. برخی از مدل های دریل قابلیت باز و بسته کردن پیچ را دارد.به این دلیل است که دریل را می توان یکی از ابزار های برقی و شارژی مورد نیاز در هر خانه و جعبه ابزاری دانست.

این دستگاه از چند قطعه مهم تشکیل شده که در این قسمت به معرفی بخش‌های مختلف آن و وظیفه‌ای که هر قسمت دارد خواهیم پرداخت.

موتور دریل

طبیعتاً مهم‌ترین بخش هر دریل موتور آن است که با روشن شدن دستگاه شروع به کار کرده و باعث چرخش قسمت سری دریل و مته‌ها می‌شود و می‌تواند سوراخ‌هایی را با اندازه‌های مختلف ایجاد نماید. مانند تمامی دستگاه‌های برقی دیگر قدرت دریل نیز بر اساس وات محاسبه می‌شود و عموما تمامی دریل‌هایی که در برندهای مختلف تولید شده‌اند دارای توان مصرفی 200 وات به بالا هستند و هرچه این توان بالاتر باشد قیمت دریل افزایش خواهد داشت. موتور دریل می‌تواند از نوع ساده و یا گیربکسی باشد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارد و به عنوان مثال در تنظیم سرعت، امکان تغییر جهت گردش و قابلیت زدن ضربه هنگام سوراخکاری یا بستن پیچ، تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود داد.

سه نظام

از دیگر بخش‌های دریل می‌توان به قطعه سه نظام اشاره کرد که در انواع دریل وجود دارد و وظیفه آن علاوه بر نگه داشتن مته این است که می‌تواند نیروی موتور را به مته انتقال دهد. در دریل‌های مختلف قطعه سه نظام به دو صورت آچارخور و خودکار طراحی شده که با استفاده از آچار یا به صورت دستی می‌توان آن را باز و بسته نمود. در مدل آچارخور نیاز است تا کاربر از یک آچار مخصوص برای این امر استفاده نماید، ولی در مدل خودکار نیازی به استفاده از آچار وجود ندارد و تنها با دست می‌توان سه نظام را باز کرد.

مته

مهم‌ترین بخش دستگاه دریل که وظیفه سوراخکاری بر عهده آن می‌باشد مته است. این قطعه از دریل باید از جنس مناسب و استاندارد انتخاب شود و برای قطعه‌ای که قصد سوراخکاری آن را دارید مناسب باشد. بسته به این که سوراخکاری روی فلزات، چوب یا دیوار و ...انجام می‌شود لازم است مته را در در یکی از انواع فولادی و یا الماسه انتخاب کنید. عموماً از مته فولادی برای ایجاد کردن سوراخ روی سطوح فلزی، چوبی و پلاستیکی استفاده می‌شود و از مته الماسه می‌توان برای سوراخ کردن سطوح گچی، آجری، سنگی و سیمانی استفاده کرد.

انواع دریل

همان طور که اشاره کردیم دریل در انواع مختلفی تولید شده و هنگام خرید دریل باید از کارایی آن و همچنین نیازی که دارید مطلع باشید تا بتوانید دستگاه مناسب‌تری را انتخاب نمایید زیرا قیمت دریل در مدل‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.

دریل برقی

این دستگاه یکی از پرکاربردترین دریل‌های تولید شده در بازار می‌باشد و کاربرد گسترده‌ای دارد و در همه جا و برای مصارف مختلف از صنعتی تا خانگی می‌توان از آن استفاده کرد. دریل برقی از برق شهری استفاده می‌کند و تمامی قسمت‌هایی که در مورد قطعات دریل ذکر کردیم در این ابزار وجود دارد.

دریل چکشی

دریل : عضو جدانشدنی جعبه ابزار شما

یکی از انواع دریل که در کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد دریل چکشی است. برای سوراخ کردن دیوار گاهی با استفاده از دریل برقی دچار مشکل می‌شوید و آن طور که انتظار دارید نمی‌توان سوراخ مناسبی ایجاد کرد اما کاربرد دریل چکشی با توجه به ساختاری که برای آن طراحی شده، به گونه‌ای است که می‌تواند با زدن ضربه‌های پی در پی همزمان با چرخش مته سوراخ مورد نظر را ایجاد نمایید. قیمت دریل چکشی به جهت قدرت و توان بیشتر نسبت به دریل‌های برقی بالاتر است.

دریل گیربکسی

دریل گیربکسی از قدرت بالاتری برخوردار است. همان طور که می‌دانید در تمامی دریل‌ها قطعه گیربکس وجود دارد اما بخش گیربکس در دریل‌های گیربکسی قدرت بالاتری دارد و به همین منظور این نوع دریل به گیربکسی معروف شده است. از ویژگی این نوع ابزار می‌توان به شاخصی که برای آن طراحی شده اشاره کرد که کاربرد دریل را افزایش داده و آن را می‌توان در حالت معمولی و یا چکشی قرار داد.

دریل شارژی

در ابزار فروشی‌ها حتما دریل شارژی را دیده‌اید. این محصول یکی از انواع دریل به شمار می‌آید که در حال حاضر به یکی از دریل‌های محبوب بازار تبدیل شده و به جهت آن که شارژی است و از باتری استفاده می‌کند کاربران می‌‎توانند به راحتی و در ارتفاعات و بدون نیاز به پریز از آن استفاده کنند.

دریل : عضو جدانشدنی جعبه ابزار شما

فروشگاه اینترنتی سوپر ابزار پارس

چنانچه برای شغل و حرفه خود نیاز به خرید دریل با کیفیت و یا سایر ابزار و آچارهای مختلف دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم این دستگاه‌ها و محصولات را از فروشگاهی خریداری نمایید که از تنوع بالاتری برخوردار باشد و شما حق انتخاب بیشتری داشته باشید. فروشگاه آنلاین سوپر ابزار پارس (https://superabzarpars.com)  یکی از فروشگاه‌های اینترنتی در این حوزه است که هر آن چه برای انجام کارهای صنعتی، هنری، ساختمانی و .. بخواهید را با تنوع زیاد در اختیار شما قرار داده است. شما برای خرید آچار و دستگاه‌هایی که برای کارتان نیاز دارید هزینه نمی‌کنید زیرا این ابزار سال‌ها برای شما کار خواهند کرد و به عنوان سرمایه شما به شمار می‌آیند. با مراجعه به این سایت می‌توانید به صفحه ابزار برقی و شارژی مراجعه کرده و وارد صفحه دریل شده و انواع این دستگاه را ببینید و با محاسبه قیمت دریل و کارایی آن اقدام به خرید دستگاه مورد نظر خود نمایید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار