کد خبر: 1049247
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳

رئيس ستاد اجرايي فرمان امام گفت: امسال يك هزار مدرسه كانكسي را به مدارس ثابت تبديل مي‌كنيم؛ در بخش سخت‌افزار هم تاكنون نزديك به ۲هزار مدرسه ساخته‌ايم.
محمد مخبر در مراسم آغاز عمليات اجرايي شناسايي و حمايت براي بيش از 200 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصيل با اشاره به عقد تفاهم همكاري با وزارت آموزش و پرورش و كميته امداد امام خميني اظهار كرد: عدالت آموزشي جزو محوري‌ترين مؤلفه‌هاست و اگر عدالت آموزشي نباشد، اجتماعات پايدار سامان نمي‌گيرد و دانش‌آموزاني هم كه مراحل نوجواني خود را طي مي‌كنند در آينده جزو اقشاري خواهند بود كه مظلوم واقع خواهند شد، از حقوق خودشان برخوردار نشده و مشخص نيست كه زندگي متناسب با استعدادشان شكل بگيرد.
رئيس ستاد اجرايي فرمان امام با اشاره به اينكه در ستاد اجرايي كارها معمولاً به صورت الگوسازي دنبال مي‌شود، گفت: ما هم در بخش نرم‌افزار و هم سخت‌افزار به دنبال توسعه عدالت آموزشي هستيم؛ در بخش سخت‌افزار تاكنون نزديك به 2هزار مدرسه ساخته‌ايم يا وسايل حمل و نقل تأمين شده‌است. همچنين امسال با آموزش و پرورش هماهنگ كرده‌ايم كه هزار مدرسه كانكس را طي يك سال به مدارس ثابت تبديل كنيم. مخبر ادامه داد: در بخش نرم‌افزاري با موجي از دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل مواجهيم و امروز با توسعه ابزار فضاي مجازي مي‌شود،‌اين معضل را حل كرد؛ در ستاد به دنبال آن هستيم كه اين كار در حد توانمان شكل بگيرد؛ يك تفاهمنامه هم با كميته امداد براي استعداديابي دانش‌آموزان تحت پوشش داريم؛ يك تفاهمنامه هم با آموزش و پرورش براي پوشش بازماندگان از تحصيل منعقد مي‌كنيم. رئيس ستاد اجرايي فرمان امام با بيان اينكه از چند سال قبل هم اين‌كار را انجام مي‌داديم، مطرح كرد: در سيستان و بلوچستان مسائل 60 هزار كودك بازمانده از تحصيل را حل كرديم و اميدواريم بتوانيم دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل را به مدرسه برگردانيم.
مخبر با اشاره به اينكه كيفيت آموزش مهم است، يادآور شد: دانش‌آموز منطقه محروم بايد از امكانات مناسب تحصيل بهره‌مند شود تا يادگيري كه مناسب است اتفاق بيفتد. وي درباره ساخت مدرسه در مناطق صعب‌العبور گفت: با اطمينان مي‌گويم كه بيش از 60 درصد مدارس بركت كه 2هزار مدرسه بودند در مناطق صعب‌العبور بوده‌اند؛ تمركز ما بر مناطق صعب‌العبور است. رئيس ستاد اجرايي فرمان امام ادامه داد: چند ميليون دانش‌آموز امكان استفاده از شبكه شاد را ندارند؛ طرح‌هايي را به نمايش گذاشته‌بودند كه امكان تبديل تلويزيون به تبلت يا گوشي موبايل را داشتند و در بيش از دو سوم دانش‌آموزان اين امكان وجود دارد، يعني تلويزيون در خانه دارند و اگر بتوانيم اين طرح‌ها را اجرايي كنيم بخشي از مشكلات حل مي‌شود. به گفته مخبر سال گذشته 100 هزار تبلت بين دانش‌آموزان توزيع شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار