کد خبر: 1049227
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
معاون اتاق اصناف:

معاون بازرسي و نظارت اتاق اصناف ايران درباره انتقاد توليدكنندگان از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي به دليل «دريافت هزينه‌هاي سرسام آور» گفت: اگر فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي با تهديد يا با اجبار اين مبالغ را از توليدكنندگان دريافت كنند، تخلف مي‌كنند و قابل پيگيري است البته توليدكننده بايد به صورت رسمي شكايت و اين ادعا را ثابت كند.
بعد از شكايت مصرف كنندگان از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در خصوص بالا بودن قيمت‌ها و تخفيفات ساختگي اين فروشگاه ها، اين بار نوبت به توليدكنندگان رسيده است. حدود يك ماه پيش چند توليدكننده در تماس با ايسنا، از هزينه‌هاي سرسام آوري كه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي از آنها دريافت مي‌كنند، انتقاد كردند. تا جايي كه طبق گفته برخي از آنها، فقط مي‌توانند ۴۰ درصد از قيمت درج شده روي كالا را از فروشگاه‌ها دريافت كنند و مابقي صرف هزينه ورود به فروشگاه زنجيره‌اي، خسارت، بازاريابي و غيره مي‌شود كه همان مبلغ را هم قسطي و با ديركرد پرداخت مي‌كنند. اين موضوع از اتحاديه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي هم پيگيري شد و يكي از اعضاي اين اتحاديه تلويحا دريافت هزينه‌هاي ياد شده از توليدكنندگان را تأييد كرد و با اشاره به هزينه‌هاي چند صد ميليوني بيلبوردهاي تبليغاتي گفت كه حضور در يك فروشگاه زنجيره‌اي به عنوان يكي از اثرگذارترين كانال‌هاي تبليغاتي، نياز به برنامه‌ريزي براي بهره برداري هرچه بيشتر از حضور در شلف فروشگاه دارد.
اين موضوع از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نيز پيگيري شد كه نتيجه روشني در پي نداشت، اما حالا معاونت بازرسي اتاق اصناف مي‌گويد در صورت شكايت رسمي، امكان پيگيري ماجرا در سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان كه زيرمجموعه وزارت صمت است و همچنين معاونت نظارت و بازرسي اتاق اصناف، وجود دارد.
بهنام نيك منش گفت: توليدكنندگان مي‌توانند به سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و معاونت نظارت و بازرسي اتاق اصناف ايران شكايت كنند، اما تاكنون هيچ گزارشي در اين رابطه دريافت نكرديم.
وي با بيان اينكه اگر توافق بين دو طرف منعقد شده باشد وضعيت متفاوت است، تصريح كرد: اگر فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي با تهديد يا با اجبار اين مبالغ را از توليد كنندگان دريافت كنند، تخلف مي‌كنند و قابل پيگيري است. البته فرد توليدكننده بايد با گزارش و شكايت رسمي مراجعه كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار