کد خبر: 1047953
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
از سوی پلیس فتا صورت گرفت
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا برخی از اقدامات مجرمانه فضای مجازی در ایام انتخابات را تشریح کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ علی‌محمد رجبی با اشاره به نزدیکی به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در کشور گفت: بر اساس مواد مختلف قانون مجازات اسلامی، قانون مطبوعات و قانون انتخابات کشور انجام یکسری اقدامات در ایام انتخابات جرم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی از افراد سودجو بخواهند با انجام اقداماتی در فضای مجازی آرامش و شور انتخاباتی را تحت تاثیر قراردهند، گفت: در همین راستا افراد و کاربران فضای مجازی باید بدانند که انتشار هرگونه محتوای تبلیغاتی علیه داوطلبان و سوء استفاده از تصاویر اشخاص برای تبلیغات برابر قانون جرم محسوب شده و امکان پیگیرد قانونی آن در فضای مجازی نیز وجود دارد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا ادامه داد: همچنین انتشار صوت، تصویر یا فیلم خصوصی و خانوادگی نامزدها، دسترسی غیرمجاز و تخریب تارنما‌ها و پست الکترونیکی نامزدهاو تشویش اذهان عمومی و سیاه نمایی نیز از دیگر اقدامات مجرمانه در مورد انتخابات است.

رجبی افزود: پلیس فتا برابر مقررات و قوانین کشور در این فضا حضور داشته و با هماهنگی مقام قضایی به جرایم رسیدگی خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار