کد خبر: 1047509
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید انتخابات خرداد ماه همراه با اخلاق و با شکوه و سالم و تنوع در میان نامزد‌ها برگزار شود گفت: تهمت زدن، افترا زدن و دروغگو گفتن و گدایی رأی بدترین کار ممکن در زندگی انسان است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (۲۳ اردیبهشت) در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: در این روز همه مردم به درگاه خداوند رفته و با نماز عید فطر و پرداخت زکات و ذکر و یاد حق شاهد رحمت الهی برای زندگی دنیا و آخرت خود هستند.

وی افزود: اولین عملی که بایستی امروز انجام دهیم، زکات فطریه است و سپس یاد و نام خدا را گرامی بداریم و کسانی که این کار را می‌کنند حتما و قطعا به رستگاری می‌رسند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در عید قرآن از یاری اقشار کم‌درآمد جامعه شروع می‌شود و عید مسلمانان از زکات و کمک به مردمی که نیازمندان هستند آغاز می‌شود و با یاد و ذکر خدا ادامه پیدا می‌کند و پایان آن هم نماز و رکوع و سجده است در برابر خداوند.

وی اظهار داشت: به این اسلام و قرآن و رمضان و ماه نزول قرآن و ماه شب‌های قدر و قیام و صیام افتخار می‌کنیم.

روحانی گفت: ان‌شاءالله در ماه رمضان با دعای همه مردم از آتش دور شده‌ایم و به رحمت خداوند نزدیک شده‌ایم که البته این کار در مقام عمل در ماه شوال مشخص می‌شود و آثار ماه رمضان بایستی در گفتار و کردار و نحوه سلوک را در ماه شوال ببینیم و مشخص شود که آیا ماه رمضان خوبی داشته‌ایم؟

وی خاطرنشان کرد: ماه شوال امسال توأم با نزدیکی به انتخابات ۱۴۰۰ و سال پایانی قرن برای شورا‌ها و ریاست جمهوری است که ان‌شاءالله انتخابات بسیار خوبی داشته باشیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: همواره بر شکوهمند بودن انتخابات و حضور مردم و مشارکت بانشاط و سالم تأکید کردیم، ولی آنچه که کمتر به آن اشاره کرده‌ایم، انتخابات اخلاقی است؛ اخلاق در انتخابات بسیار مهم است، این در حالی است که همه دنیا انتخابات دارند و ممکن است حتی در برخی از کشور‌ها انتخابات پرشور و سالم هم برگزار شود، اما این موضوع ویژه ما نیست، بلکه آنچه که در جمهوری اسلامی ایران انتظار است، انتخابات پرشکوه و سالم و توأم با اخلاق اسلامی است.

وی افزود: تهمت زدن، افترا زدن و دروغگو گفتن و گدایی رأی بدترین کار ممکن در زندگی انسان است. این در حالی است که ما مسئولیت سخت و سنگینی را بر دوش می‌گیریم که هر لحظه این مسئولیت دارای هزاران مشکل است، مخصوصاً آنکه رقبا و مخالفین پرقدرت بوده و امکانات زیادی در مشت خود دارند.

روحانی تصریح کرد: ان‌شاءالله ما بایستی یک انتخابات اخلاقی پیش‌رو داشته باشیم و همه جناح‌ها و احزاب در آن حضور داشته و شرکت کنند، ضمن اینکه تنوع در میان نامزد‌ها هم پرجاذبه باشد و جاذبه و شکوه از همین موضوع شروع می‌شود.

وی گفت: همه این موضوعاتی که ما می‌گوییم مبنی بر اینکه مردم! در انتخابات حضور پیدا کنید و پرشکوه باشد، در پایان به یک کلمه بازمی‌گردد و بایستی تلاش کنیم که نامزد‌ها متنوع باشند و اگر تنوع را از نامزد‌ها بگیرند، شکوه را هم از انتخابات گرفته‌اند و حضور هم در انتخابات کمرنگ می‌شود، ولی ان‌شاءالله بایستی دست به دست هم دهیم تا انتخابات زیبایی را بعد از ماه رمضان تدارک دیده و شاهد آن باشیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: انتخابات خردادماه بایستی منجر به آن شود که مردم پیشرفت بیشتری را در دولت آینده در کشورمان ببینند.

وی افزود: دولت یازدهم ودوازدهم در سخت‌ترین شرایط تاریخ ایران و حداقل در یک قرن گذشته و حتی فراتر از جنگ جهانی اول و دوم و قحطی و وبا و تمام مواردی که در اواخر قرن گذشته در کشورمان رخ داد، در شرایطی بود که سه سال و نیم اخیر از سال‌های آن وقایع سخت‌تر بود، چرا که همه دنیا ما را محاصره کردند، البته در ظاهر فقط آمریکا بود، ولی بقیه کشور‌ها هم تسلیم آن شدند و اجازه ندادند از بندر، بازار و بانک آن‌ها استفاده کنیم و عملاً معنای حصر جمعی داشت ولو آنکه ریشه تمامی این جنایت‌ها از ترامپ و آمریکا بود.

وی ادامه داد: می‌گویند اگر این‌ها را بگوییم چگونه به دولت فحش بدهیم. اشکالی ندارد آزادید هر چه می‌خواهید به دولت بگویید، واقعیات را به همه مردم بگوییم که ترامپ چه جنایاتی کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی را در این سه سال و نیم دیدیم و آنرا به معنای واقعی کلمه اجرا کردیم. ما در برابر همه فشار‌ها مقاومت کردیم، البته به مردم سخت گذشت، اما در شدیدترین شرایط، بالای ۴۰ میلیارد صادرات و کمی بالاتر از این واردات داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم کمبود و قحطی احساس نکردند، ولی گرانی را احساس کردند این طبیعت دوران تحریم است؛ لعنت خدا به همه کسانی که مسبب این شرایط بودند مسبب اصلی رژیم صهیونیستی، تندرو‌های آمریکا و ترامپ بودند، آدرس غلط به مردم ندهیم، خدا و تاریخ از شما نمی‌گذرد.

روحانی با بیان اینکه با صبر و مقاومت و وحدت یک ملت می‌تواند مقابل فشار‌ها بایستد، گفت: مردم جهاد و فداکاری بزرگی کردند امروز در شصت و هفتمین پنجشنبه شاهد افتتاح‌های بزرگی هستیم بیش از ۶ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح کردیم که موجب اشتغال سه هزار نفر شد.

وی گفت: ما قول دادیم به مردم مهران، قصرشیرین، بانه، اردبیل، بوشهر، اینچه برون که مناطق آزاد ایجاد کنیم و خوشحالیم که ۷ منطقه آزاد اضافه شد. ۱۵ منطقه آزاد در مرز‌ها داریم که برای ارتباط با کشور‌های همسایه و جاذبه سرمایه گذاری و گردشگری مهم هستند. ۱۳ منطقه دیگر اقتصادی هم داریم که موجب رونق اقتصادی می‌شود. البته در دو سال اخیر به خاطر کرونا سفر‌ها ممنوع بوده و جاذبه گردشگری کمتر شده است.

وی در پایان گفت: باید امکانات مناطق آزاد مثل سردخانه‌ها و انبار‌ها تقویت شده و آن‌ها به جاده‌ها و راه آهن و معادن متصل شوند تا شرایط برای ورود سرمایه بهتر فراهم شود.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
0
وقتی درگیر کار باشی، زمان بسیار سریع میگذرد ولی برای آدم بیکار به سختی.
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
0
عجببب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
0
0
کی آمده از اخلاق حرف می زنه!!!؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار