کد خبر: 1047469
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
رئیس پلیس فتا ناجا از شناسایی و دستگیری سرشاخه باند کلاهبرداری با شگرد عضویت در بورس خارجی و دریافت سود با رمز ارز‌ها خبر داد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: رئیس پلیس فتا ناجا از شناسایی و دستگیری سرشاخه باند کلاهبرداری با شگرد عضویت در بورس خارجی و دریافت سود با رمز ارز‌ها خبر داد.

سردار وحید مجید، در تشریح این خبر گفت: با توجه به ارجاع تعداد قابل توجهی پرونده از سوی شکات در استان خراسان رضوی مبنی بر سرمایه گذاری در ارز خارجی (فارکس) و دریافت سود به شکل رمز ارز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد مالباختگان طی آشنایی با سرمایه گذاری که خود را نماینده یکی از بانک‌های مالزی معرفی کرده بود و با پیشنهاد سرمایه گذاری در بورس خارجی و سپس اعطای سود به صورت رمز ارز آشنا شده بودند و ضمن انتخاب پلن خود از جدول پیشنهادی به صورت هفتگی سود خود را دریافت کرده بودند.

رئیس پلیس فتا ناجا ادامه داد: لذا با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این فرد تاکنون میلیارد‌ها تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده است که مالباختگان پس از مسدود شدن حساب کاربری شان در سایت‌های موصوف و اطمینان از عدم بازگشت سرمایه خود، موضوع را با پلیس فتا در میان گذاشتند.

سردار مجید بیان کرد: با توجه به تلاش کارشناسان پلیس فتا در استان خراسان رضوی سرکرده این باندکلاهبرداری به همراه دو نفر از همدستانش در مشهد مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از عملیات فنی و پلیسی متهمان تحت تعقیب، دستگیر و به اداره پلیس انتقال داده شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: سرکرده این باندکلاهبرداری که از وجه شخصیتی موجهی در بین مالباختگان برخوردار بود، توانسته بود مبالغ کلانی را سرمایه گذاری کرده و به دنبال خود، افراد دیگری را نیز تحت عنوان زیر در این مجموعه بیاورد که آن‌ها نیز دچار ضرر و زیان مالی شده بودند.

رئیس پلیس فتا ناجا گفت: در بررسی از اموال رایانه‌ای متهم، تعدادی دستگاه pos جهت ساخت اکانت و شارژ حساب کاربری افراد و فایل‌های صوتی پرزنت یا همان دعوت از افراد مختلف جهت حضور در این نوع سرمایه گذاری به دست آمد.

این مقام انتظامی با اشاره به احتمال دامنه دار بودن کلاهبرداری خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود شهروندان دیگری نیز با این روش گرفتار شده باشند که از مالباختگان احتمالی در سایر نقاط کشور خواهانیم جهت مشخص شدن وضعیتشان، در صورتی که تحت عناوین www.gibank.io و www.f۱.guardiancapitalalag.asia سرمایه گذاری کرده اند، با در دست داشتن مستندات و شکوائیه به پلیس فتا محل زندگی خود مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه سایت‌های ذکر شده بدون پشتوانه مالی و جعلی بوده و دائما در حال تغییر نام هستند، افزود: از کاربران فضای سایبری می‌خواهیم قبل از ورود به هرگونه سرمایه گذاری در این حوزه به عواقب آن بیندیشند و هرگز تحت تاثیر تبلیغات متعدد و پیشنهادات اغواکننده که در حوزه سرمایه گذاری پانزی و هرمی و یا عناوینی که توسط افراد یا شرکت‌های معتبر ارائه می‌گردد، قرار نگیرند.

سردار مجید خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از به روز‌ترین اخبار و حوادث و آموزش‌های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع گردند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار