کد خبر: 1047441
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی بیانات مهمی در خصوص انتخابات و دولت جوان انقلابی داشتند؛ در این گزارش ۸ نکته از این بخش از بیانات ایشان را می‌خوانید.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز گذشته در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی که به‌علت شرایط کرونایی به‌صورت ارتباط تصویری برگزار شد، به نکات و مباحث متعدد و مهمی پرداختند.

یکی از موضوعاتی که ایشان مورد اشاره قرار دادند، بحث انتخابات و دولت جوان انقلابی بود که در ادامه به ۸ نکته از بیانات ایشان می‌پردازیم:

دولت جوان انقلابی منحصر در رده ۳۰ الی ۳۵ سال نیست

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به اظهارات قبلی خود مبنی بر لزوم تشکیل دولت جوان انقلابی، بیان کردند: برخی تصور کردند که منظور از دولت جوان انقلابی دولتی است که همه اعضای آن در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال باشند در حالی‌که این به‌معنای نادیده گرفتن صاحبان تجربه و کارآزمودگان و دنیادیدگان نیست.

مشکلات قابل حل است

ایشان هم‌چنین تأکید کردند: به‌نظر من استفاده از جوانان مؤمن و انقلابی در بخش‌های مختلف مدیریتی امکان‌پذیر است به‌شرط آنکه دولتی سر کار بیاید که مسئولان بالای آن، اطمینان و اعتقاد به جوانان داشته باشند، همان‌گونه که امام به جوانان اعتقاد داشت و کار را جلو برد.

مقام معظم رهبری افزودند: اگر چنین دولتی سر کار بیاید، مشکلات در مدت زمان معقولی قابل حل خواهند بود و زمینه تحقق آرمان‌ها نیز فراهم خواهد شد.

نباید مردم را دلسرد کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتخابات را عرصه دیگری برای نقش‌آفرینی تشکل‌های دانشجویی و تشویق همگان به حضور پرشور و انتخاب مطلوب دانستند و گفتند: برخی اظهارات ممکن است از سر دلسوزی باشد، اما نباید منجر به دلسرد کردن مردم از مشارکت در انتخابات شود.

تأکید مجدد بر حضور پرشور مردم در انتخابات

ایشان مردم‌سالاری و انتخاب مسئولان کشور به‌دست مردم را بسیار مهم خواندند و خاطرنشان کردند: حضور پرشور مردم در انتخابات تأثیر زیادی در قوت و توانایی‌های دولت منتخب دارد و موجب افزایش آبرو، امنیت و قدرت بازدارندگی کشور می‌شود.

بیان شاخص‌های انتخاب خوب

رهبر انقلاب پس از تأکید بر مشارکت بالا در انتخابات، «انتخاب مطلوب و خوب» را مورد تأکید قرار دادند و گفتند: دولتی باید تشکیل شود که دارای کفایت و مدیریت، باایمان، لبریز از امید و معتقد به توانمندی‌های داخلی باشد چرا که اگر مسئولین دولتی ناامید باشند کاری از پیش نمی‌رود.

شرط لیاقت حکمرانی بر مردم

ایشان تأکید کردند: فردی که معتقد است نمی‌توان از لحاظ دفاعی، سیاسی، اقتصادی و تولیدی کاری در داخل انجام داد، لایق حکمرانی بر مردم نیست.

بیان شاخص‌های دولتِ در تراز انقلاب

مقام معظم رهبری بیان کردند: کسانی باید بر سر کار بیایند که معتقد به مردم و جوانان باشند، عنصر جوان را قدر بدانند، عملکرد انقلابی داشته باشند و حقیقتاً عدالتخواه و ضدفساد باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: چنین دولتی پس از روی کار آمدن می‌تواند با گماردن صد‌ها مدیر جوان و مؤمن در مدیریت‌ها کار کشور را سامان دهد.

"در انتخاب اشخاص دخالتی ندارم"

رهبر انقلاب نکته‌ای هم‌چنین درباره نظر خود درخصوص حضور اشخاص در انتخابات بیان کردند و گفتند: بنده در مورد انتخاب اشخاص هیچ دخالتی نمی‌کنم. در دوره‌های گذشته افرادی که قصد کاندیداتوری داشتند، نظر من را می‌پرسیدند که می‌گفتم «نه موافقم نه مخالفم» یعنی نظری ندارم، اما در این دوره گفتم همین مطلب را نیز نمی‌گویم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار