کد خبر: 1046612
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
ذخایر نفت آمریکا بیشترین کاهش هفتگی را از ژانویه تاکنون تجربه کرد و قیمت نفت را به بیش از ۷۹ دلار در هر بشکه رساند.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: قیمت نفت خام با تاثیر گزارشاتی درباره کاهش ذخایر نفت آمریکا و نیز انتظار برای افزایش تقاضا در تابستان، برای چهارمین روز متوالی روند افزایشی داشت و به قیمت ۷۰ دلار در هر بشکه نزدیک شد. قیمت نفت برنت امروز با ۷ سنت افزایش به ۶۹ دلار و ۴ سنت در هر بشکه معامله شد.

براساس اعلام استفان برنوک مدیر کارگزاری نفتی PVM «قیمت نفت برای رسیدن به ۷۰ دلار در هر بشکه یک گام کوچک نیاز دارد».

جهش قیمت نفت به دلیل انتظار افزایش شدید تقاضا پس از بازگشایی شرکت‌های بزرگ غرب ایجاد می‌شود و پیش‌بینی بالا رفتن مصرف انرژی و سوخت در آمریکا و اروپا به ویژه در ماه‌های تابستان وجود دارد.

تحلیلگران می‌گویند که قیمت نفت خام با کاهش شدید ذخایر نفت آمریکا هم مرتبط است. مؤسسه نفتی آمریکا اعلام کرده ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۳۰ آوریل ۷.۷ میلیون بشکه کاهش یافته است.

تحلیلگر بانک «کامان ولث» می‌گوید اگر آمار‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا دقیق باشد، این کشور از اواخر ژانویه تاکنون بیشترین افت هفتگی ذخایر نفت را تجربه کرده است.

از سوی دیگر، کاهش تقاضا در هند به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، بر افزایش تقاضا سایه افکنده و هنوز تحلیلگران وضعیت کشور هند به عنوان سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان را رصد می‌کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار