کد خبر: 1046380
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: عملیات روسازی و تکمیل پل‌های پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه تا ۳ ماه آینده به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنام‌جو در بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه اظهار کرد: طبق جدول زمان‌بندی و تعهد پیمانکاران پروژه، عملیات روسازی و تکمیل پل‌های پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه تا ۳ ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی افزود: در بخش روسازی تجهیزات مورد نیاز از جمله زیرکوبی و تنظیم خطوط و اولین دستگاه عملیات روسازی که قابلیت ریل‌گذاری و تنظیم خطوط بالایی دارد به جمع دستگاه‌های پروژه اضافه شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: در بخش عملیات روسازی نیاز به تقویت انتقال ریل و تراورس وجود دارد که با توجه به تولید این دو محصول در داخل کشور، برای تهیه آن با ذوب‌آهن و سایر شرکت‌ها رایزنی شده تا سهمیه بیشتری برای استان اردبیل اختصاص دهند.

بهنام‌جو بیان کرد: در طول مسیر اکثر پل‌ها، تونل‌ها و عملیات زیرسازی یا به اتمام رسیده و یا در حال انجام است که انتظار می‌رود عملیات زیرسازی بیشتر قطعات تا خرداد و بخشی دیگر نیز تا اول شهریور ۱۴۰۰ به پایان برسد.

وی تصریح کرد: منابع مالی پروژه به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته تأمین شد و امسال نیز در بودجه عمومی دولت ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

استاندار اردبیل افزود: سازمان مدیریت و برنامه حمایت خوبی از این پروژه و پروژه‌های راه‌سازی انجام داده و در یک هفته آینده مبلغ مورد نظر جذب می‌شود و همچنین طی ۲۰ روز آینده ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از طرف بانک ملی تأمین مالی خواهد شد.

بهنام‌جو تصریح کرد: در ۲ ماه آینده نیز منابع مالی بانکی و بودجه دولتی دیگر در اختیار پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه قرار می‌گیرد تا در موعد مقرر عملیات اجرایی آن به پایان برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر