کد خبر: 1046174
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
فضای مجازی پر است از فیلم‌های برخورد با دستفروشان، به تازگی، اما فیلمی از برخورد با یک دستفروش منتشر شده‌است، دستفروشی که مشخص است با وجود محدودیت‌های کرونایی تعیین‌شده، بساطش را پهن کرده و برای چند ده هزار تومان، لباس می‌فروشد. با توجه به اینکه در پیک چهارم کرونا به سر می‌بریم و بسیاری از مشاغل تعطیل شده‌اند، اما دستفروشان بدون توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در گوشه و کنار خیابان‌ها بساط پهن کرده‌اند و برخی از مردم نیز از آن‌ها خرید می‌کنند. در فیلم منتشر شده نیز مشخص است که پلیس برای جمع‌آوری دستفروشان میدان تجریش وارد عمل شده و عده‌ای به دلیل اینکه پای سلامتی مردم در میان است معتقدند که چنین برخوردی از پلیس جای اعتراض ندارد.
محیا حسینی
سرویس جامعه جوان آنلاین: به طور حتم برخورد با هر قانون‌شکنی لازم است و نباید نادیده گرفته‌شود؛ عجیب این است که با مقصران اصلی شیوع کرونا هیچ برخوردی نمی‌شود، اما با دستفروشی که برای تعیین مخارج زندگی‌اش ناچار است بساط پهن کند، برخورد شده‌است!

امروز سهم زیادی از شیوع کرونا بر گردن مسئولانی است که مجوز سفر‌های نوروزی را صادر کردند، اما تاکنون هیچ برخوردی با آن‌ها نشده‌است. بسیاری از افراد نیز با وجود هشدار‌های پی در پی به سفر‌های خارج از کشور می‌روند و کرونا را با خود سوغات می‌آورند، اما هیچ تذکری به آن‌ها داده نمی‌شود؛ مترو و اتوبوس‌ها شلوغ و پر از مسافر است، اما هیچ‌کس آن‌ها را نمی‌بیند؛ اکثر ادارات خصوصی نیز برخلاف دستور ستاد ملی مقابله با کرونا با صد در صد ظرفیت و نه یک سوم! فعالیت می‌کنند، اما هیچ مسئولی نیست که با آن‌ها برخورد کند یا حداقل تذکری به آن‌ها بدهد. گویا فقط دستفروشان هستند که باید بساط‌شان را از گوشه خیابان جمع کنند و به خانه‌هایشان برگردند، زیرا که آن‌ها عامل اصلی شیوع کرونا آن‌ها هستند!

آقای زمانی یکی از دستفروشانی است که در خیابان افسریه تهران، شلوار می‌فروشد، او درباره وضعیت کارش به «جوان» می‌گوید: «ماه‌هاست که کاسبی نداریم، بعضی روز‌ها تا شب منتظر می‌مانم، اما دریغ از اینکه بتوانم یکی از این شلوار‌ها را بفروشم.» این دستفروش ادامه می‌دهد: «برخی روز‌ها بدون هیچ پولی به خانه برمی‌گردم و شرمنده زن و بچه‌ام هستم و با کمک خیرین محل است که روزهایم را می‌گذرانم.» زمانی با انتقاد از مسئولان اظهار می‌دارد: «فقط می‌گویند برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خانه بمانید و بساط پهن نکنید، اما نمی‌گویند که هزینه زندگی را از کجا تأمین کنیم؟ وقتی مسئولان هیچ حمایتی از من و همکارانم نمی‌کنند، چطور توقع دارند که در خانه بمانیم!» او می‌گوید: «شهدا، افسریه، خاوران و خراسان، هر کجا که بروید دستفروش می‌بینید. طی این مدت هم وعده‌های زیادی از مسئولان شنیده‌ایم، اما هیچ‌کدام از آن‌ها را ندیده‌ام.»

نه فقط دستفروشان بلکه صاحبان مغازه‌هایی که به دلیل شیوع کرونا تعطیل هستند، دچار آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی شده‌اند که باید قبل از برخورد با آنها، یارانه‌ای برای تأمین هزینه‌های زندگی‌شان درنظر گرفت و بعد از آن، توقع داشت که کسب و کارشان را تعطیل کنند و در خانه بمانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار