کد خبر: 1044533
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
«نخل و نارنج» ۷۰هزارتایی شد
کمتر از دو سال از انتشار کتاب «نخل و نارنج» می‌گذرد که این کتاب وحید یامین‌پور به هفتادهزارمین نسخه خود رسید.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: کتاب نخل و نارنج نوشته وحید یامین‌پور درحالی به تیراژ ۷۰ هزار تا رسید که دو سال بیشتر از انتشار آن نمی‌گذرد، این اتفاق در حالی رقم خورد که در همین ایام نویسنده کتاب، عنوان چهره برگزیده هنر انقلاب را دریافت کرد؛ کتابی که انتشارات جمکران آن را به چاپ رسانده و در آن وحید یامین‌پور سراغ زندگینامه یکی از اثربخش‌ترین و شاگردپرورترین علمای جهان تشیع، شیخ مرتضی انصاری رفته است.

قلم روان و شیوا، روایتگری و شخصیت‌پردازی خوب یامین‌پور در اولین اثر داستانی خود، نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرد. حالا پس از تنها نزدیک دو سال، انتشارات جمکران، هفتادهزارمین نسخه نخل و نارنج را روانه بازار نشر کرده است.

در ادامه نظر برخی چهره‌ها را درباره این کتاب بخوانید.

توجه و تحسین نخل و نارنج توسط مقام معظم رهبری در بازدید از غرفه کتاب جمکران در نمایشگاه کتاب سال ۱۳۹۸، برگ زرینی از توفیق‌های این کتاب است.

آیت‌الله میرباقری درباره نخل و نارنج می‌گوید: از اول تا آخر «نخل و نارنج» را خواندم. کتاب را که دست گرفتم، زمین نگذاشتم و تا آخر با دقت خواندم. بسیار لطیف بود. لذت بردم. رابطه معنویت و فقاهت مسئله مهمی بود که کتاب با دقت آن را توضیح داده بود. دقت در نقل فتاوا از شیخ و صاحب جواهر هم از دیگر لطایف کتاب بود.
محمدحسین صفارهرندی وزیر اسبق ارشاد اینگونه درباره نخل و نارنج نظر داده است: حقیقتاً در برابر شخصیت مستحکم، پایدار و لطیفی مانند آقای یامین‌پور باید متواضع بود.

نظر محمدرضا سنگری، پژوهشگر درباره این کتاب از این قرار است: اگر این کتاب نشر نمی‌شد، بُعد شاعری و عرفانی آقای یامین‌پور را هرگز نمی‌دیدیم. شاید بعد از «نخل و نارنج» با یامین‌پور دیگری روبه‌رو هستیم که در واقع خود پنهان ایشان است. آغاز این کتاب با یک انفجار شروع می‌شود. کتاب لبریز از ارزش‌هایی است که مطرح می‌شود.

نظر احمد بابایی، شاعر آیینی کشورمان نیز در این باره چنین است: «نخل و نارنج» چلچراغی روشن در فضای تاریک عادت‌زدگی‌هاست.

یوسف قوجق، نویسنده درباره این کتاب اینگونه اظهارنظر کرده است: چنان جذب این کتاب شدم که تا آن را به پایان نبردم، مطالعه آن را کنار نگذاشتم. آغاز این کتاب باعث کشش و جذب مخاطب می‌شود. در واقع انقلابی در ابتدای این کتاب است.

نظر حسین قرایی، شاعر و فعال فرهنگی در این باره از این قرار است: در ملکوتی که یامین‌پور در این کتاب سیر می‌کند، در واقع در هوای صبح انقلاب تنفس می‌کشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری، فعال فرهنگی نیز اینگونه درباره این کتاب اظهار نظر کرده است: همه ما که در فضای تولید محصول فرهنگی نفس می‌کشیم ناخواسته به آثاری می‌رسیم که با خود می‌گوییم‌ای کاش ما آن اثر را تولید کرده بودیم و کتاب نخل و نارنج بی‌شک یکی از همین آثار است.

سعید جلیلی از اعضای تشخیص مصلحت نظام در این باره می‌نویسد: از جمله نیاز‌های نسل امروز، آشنایی با چهره‌های بزرگی است که علاوه بر آثار علمی، زندگی آن‌ها نیز درس‌آموز است. برادر گرامی آقای وحید یامین‌پور، ظرایفی از حیات شیخ اعظم مرتضی انصاری را در قالب رمان به خوبی به تصویر کشیده است. «نخل و نارنج» شکل‌گیری یک الگوی سترگ را به شما نشان می‌دهد.

سیدمجید بنی‌فاطمه از ذاکران اهل بیت (ع) نیز اینگونه درباره نخل و نارنج نظر داده است: این اثر ریشه‌های معنوی و اعتقادی دارد. از شما دعوت می‌کنم برای ساختن لحظه‌های زیبا و آینده‌ای زیباتر، در سایه جلب رضایت حضرت دوست، این کتاب را مطالعه کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار