کد خبر: 1043213
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
رئیس جمهور ضمن تأکید بر اینکه "هرجا واکسن باشد، پول آن را تأمین و وارد خواهیم کرد"، گفت: بااین‌حال با تلاش‌های صورت‌گرفته واکسن‌های داخلی به ثمر خواهد نشست و به‌هرحال روسیاهی برای ذغال خواهد ماند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پس از افتتاح طرح‌های ملی دانش‌بنیان و فناورانه طی سخنانی گفت: این طرح‌ها ما را از واردات بسیاری از محصولات بی‌نیاز می‌کند. در بخش واکسن تحول بزرگی را در کشور شاهد هستیم به‌ویژه اینکه در برخی زمینه‌ها در غرب آسیا جزو اولین‌ها هستیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: پیش از این در فصل پاییز هر سال میلیون‌ها دوز واکسن آنفلوآنزا وارد می‌شد که در سال گذشته به‌دلیل ویروس کرونا کمی بر تقاضا در این حوزه نیز افزوده شد. این واکسن سالانه مورد نیاز ما است و همواره از خارج وارد می‌شد و این‌که امروز مراحل مختلف تولید داخلی آن طی شده است و ما امیدواریم که در فصل پاییز بتوانیم از واکسن داخلی آنفلوآنزا بهره‌مند شویم جای افتخار است.

وی افزود: روزی در ذهن ما این بود که در زمینه بهداشت و درمان هیچ فشار و تحریمی به ما وارد نمی‌شود، حتی آن‌هایی که در دنیا خیلی هم جلاد بودند دارو و درمان را مستثنی می‌کردند، ولی ترامپ روی دست بسیاری از جلادان تاریخ زد و جنگی مثل جنگ شیمیایی و میکروبی را به ملت ایران تحمیل کرد، یک تحریم کامل و تمام‌عیار علیه ملت ما شروع کرد و دولت یاغی و ضدقانون آمریکا هیچ توجهی به شرایط ویژه کرونایی نداشت و حتی برای خرید آنفلوآنزا و کرونا هیچ تسهیلی برای ایران قائل نشد و ما برای جابه‌جایی پول خرید واکسن کوواکس سختی‌های زیادی را تحمل کردیم.

روحانی گفت: مردم ما در فشار و رنج و زحمت فراوانی در این سه سال قرار گرفتند، اما اینکه ما در یک جنگ تمام‌عیار در برابر آمریکا به‌طور قطعی پیروز شویم از افتخارات ملت و دولت ایران و همچنین برای رهبر انقلاب است که از ابتدای مسیر ارشادات ایشان بسیار تأثیرگذار بود.

وی با تأکید بر اینکه "در زمینه کرونا امیدواریم که به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم به توان داخلی خودمان تکیه کنیم"، تصریح کرد: رسانه‌های ضدایران القا می‌کنند که ایران به‌موقع نتوانست در زمینه واکسن اقدام کند در حالی که همه کشور‌ها امروز گرفتار واکسن هستند و تولید واکسن در دنیا کم است. ما به‌شکل همزمان هم اقدام بموقع برای خرید و سفارش دادیم و هم اقدام بموقع در تولید داخلی این واکسن داشتیم، ولی در عین حال کارشکنی‌های آمریکایی‌ها موجب شد که نوبت ما در سبد کوواکس عقب بیفتد و فحش آن را باید به ترامپ بدهند، در حالی که رسانه‌های ضدایران و ضدملت ایران به‌دروغ عامل تأخیر در خرید واکسن را دولت و بانک مرکزی اعلام می‌کنند.

روحانی گفت: ما با کشوری قرارداد خرید واکسن بستیم، ولی ۱۰ میلیون دوزی که قرار بوده است از این شرکت وارد کشور کنیم با کارشکنی آمریکایی‌ها قفل شده است. از هند چندین میلیون دوز واکسن خریدیم و پول آن را نیز واریز کردیم، ولی به‌گفته خودشان قوه قضاییه آن‌ها مانع صادر شدن این واکسن‌ها به ایران شد.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: هیچ چیز مقدم بر واکسن نیست و ما هرجا واکسن باشد، پول آن را تأمین و وارد خواهیم کرد، اما در عین حال با تلاش‌های صورت‌گرفته واکسن‌های داخلی به ثمر خواهد نشست و به‌هرحال روسیاهی برای ذغال خواهد ماند و دو سه ماه دیگر که واکسن خارجی وارد شد و واکسن داخلی هم به تولید انبوه رسید روسیاهی برای بدخواهان به‌همراه خواهد داشت.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
0
روحانی: هیچ‌چیز مقدم بر واکسن نیست
حتی مذاکره یا همان التماس به آمریکا
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
0
راه حل تا مدیرانی که باتفکر جناحی مرتب بحران ایجاد می‌کنند وکسی ایشان را بازخواست نمیکند فایده ای ندارد؟؟؟
asghar
|
Canada
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
0
با سلام و صبح بخیر . درود بر سازندگان وطنم ایران اسلامی . ❤️❤️
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار