کد خبر: 1042989
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح:
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح، برخی اظهارنظر‌ها درباره خدمت سربازی را غیرکارشناسی توصیف کرد: مطرح کردن اینگونه مسائل آن هم نزدیک انتخابات شعاری و انتخاباتی است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران افزود: وقتی خدمت سربازی تحت لوای اسلام و نظام اسلامی، فرماندهی ولی فقیه به عنوان فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و با واژه‌های جهاد، دفاع و امنیت کشور اسلامی و ملت مسلمان صورت می‌گیرد تقدس می‌یابد و می‌شود زینت کشور و در این صورت قابل قیاس با خدمت سربازی در سایر کشور‌های جهان حتی کشور‌های مسلمان نیست و نباید با آن‌ها مقایسه گردد.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح ضمن تقبیح برخی اظهار نظر‌های سخیف، بی‌پایه و اساس، بدون پشتوانه فکری، علمی، منفعت طلبانه، حزبی و تبلیغاتی افراد حقیقی و حقوقی مسئول، که به نام دفاع از حقوق سربازی به حوزه دفاعی، امنیتی و انضباط اجتماعی کشور دست اندازی می‌کنند، یادآور شد: حتی در کشور‌های کفر هم هیچ انسان عاقلی با بهانه قرار دادن حل مشکلات سربازان کشورش به حوزه دفاعی و امنیتی خود آسیب نمی‌رساند و موج ایجاد نمی‌کند که به نظر می‌رسد بخشی از موج آفرینی و جریان سازی امروز در شرایط فعلی برای جلب توجه در راستای رقابت انتخاباتی و منافع شخصی و حزبی باشد.

طرح مجلس غیرکارشناسی است

وی درپاسخ به این سؤال که برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار می‌دارند که طرح‌هایی در دست اقدام است تا سربازی اجباری تبدیل به اختیاری و حرفه‌ای شود و افرادی که داوطلب خدمت سربازی نیستند یا مازاد بر نیاز نیرو‌های مسلح هستند طی یک دوره تا ۵۰ سالگی مالیات بیشتر بپردازند و از این مالیات برای افراد داوطلب خدمت حقوق پرداخت شود و طول دوره خدمت نیز برای حرفه‌ای شدن افزایش پیدا کند، افزود: ما در قانون خدمت وظیفه عمومی واژه‌ای به نام سربازی اجباری نداریم بلکه عنوان خدمت موظفی در قانون آمده است. در حال حاضر حدود ۶۰ درصد نیاز نیرو‌های مسلح در حوزه سرباز تأمین گردیده است. هم اکنون نیرو‌های مسلح با ۴۰ درصد کسری سازمانی در حوزه سرباز مواجه هستند که این میزان کسری، فشار مضاعفی را در مأموریت‌ها به سربازان موجود در نیرو‌های مسلح وارد می‌کند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: این نگاه بدون توجه به مصالح امنیتی، دفاعی و انتظامی کشور غیرتخصصی، غیرکارشناسی یا تبلیغاتی است و شاید برای جلب توجه افکار عمومی، افزایش محبوبیت، دستیابی به قدرت، شهرت و سلبریتی شدن باشد و اگر چنین باشد، این نوعی خیانت به مردم و دفاع و امنیت کشور است چنین اظهاراتی مستلزم آگاهی، اشراف اطلاعاتی، تخصص و تسلط به حوزه دفاع و امنیت است.

حوزه دفاعی و امنیتی قابل مناظره نیست

سردار شکارچی یادآور شد: قانون خدمت وظیفه عمومی تاکنون ده‌ها بار دچار تغییر و تحول گردیده است تا با عدالت اجتماعی، نیاز‌های دفاعی، امنیتی و انتظامی تطبیق داشته باشد و اینکه موضوع با وضعیت قبل از انقلاب اسلامی مقایسه می‌شود منصفانه نیست. حوزه دفاعی، امنیتی و انتظامی مناظره پذیر نیست و همه ابعاد آن به دلیل محرمانه بودن قابل رسانه‌ای شدن نیست، مناظره و رسانه‌ای کردن موضوعات در این خصوص یعنی آسیب جدی به امنیت ملی، افشای اطلاعاتی که دشمنان قسم خورده کشور میلیارد‌ها دلار برای دسترسی به آن هزینه می‌کنند و جاسوس استخدام می‌نمایند. سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح افزود: نظام مردم‌سالاری دینی که به‌دنبال تحقق عدالت اجتماعی می‌باشد نمی‌تواند و نباید بار سنگین و بار مسئولیت خطیر دفاع و امنیت را که با ایثار و جان جوانان تأمین می‌شود به عهده بخشی از جوانان قانونمدار و منضبط به لحاظ مالی و اقتصادی و معیشتی ضعیف بگذارد و عده‌ای که توانایی مالی و معیشتی بهتری دارند آن هم به صورت اقساط تا ۵۰ سالگی تحت عنوان پرداخت مالیات در تأمین امنیت و دفاع از کشور سهمی نداشته باشند.

امنیت را نباید وارد مجادلات سیاسی کرد

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح یادآور شد: وضعیت کشور که در میانه کشور‌های ناامن و ... قرار گرفته و با وجود دشمنان فراوان که روزی را پشت سر نمی‌گذرانیم که با تهدید مواجه نباشیم وقتی ناامنی و شرارت را تا پشت مرز‌های ایران شاهد هستیم با این اوصاف بایستی مسئله دفاع و امنیت را در اظهارات، پیشنهاد‌ها و ... در اولویت قرار داد نه اینکه با فرافکنی و جنجال تبلیغاتی و سیاسی یا احتمالاً انتخاباتی به حوزه دفاع و امنیت آسیب رساند. سردار شکارچی افزود: جمهوری اسلامی ایران را با این همه دشمن و تهدید نباید با برخی از کشور‌ها که اصلاً ارتش ندارند یا ارتش بی خاصیت به نام حرفه‌ای دارند و با وجود این امنیت آن‌ها در کنترات دیگر کشور‌ها هست مقایسه کرد. هم اکنون در برخی از کشور‌های پیرامونی ایران که ارتش آن‌ها از سربازان به اصطلاح حرفه‌ای استفاده می‌کنند و حتی بند پوتین آن‌ها را کشور‌های نظام سلطه و غربی تأمین می‌کنند شاهد هستیم که با وجود کمک‌های فراوان آن‌ها جزو ناامن‌ترین کشور‌های جهان هستند.

سردار شکارچی در عین حال گفت: قانون خدمت وظیفه عمومی هنوز نیز نواقصی دارد که بایستی اصلاح گردد و به نظر برخی از مواد و تبصره‌های قانون موجود ناقص و بر خلاف عدالت اجتماعی است و حل این مشکل به دو راهبرد اساسی وابسته است یکی افزایش مشوق‌ها برای کسانی که خدمت می‌کنند و دومی افزایش محرومیت‌ها برای کسانی‌که غیبت می‌کنند. وی با تأکید بر اینکه بازی با دفاع و امنیت کشور برای جلب توجه و آرای مردمی کاری خطرناک و خداپسندانه نیست و این نگاه خیانت به کشور و ملت است، گفت: زیر سؤال بردن خدمت مقدس سربازی که رکن اساسی در دفاع و امنیت کشور و مردم است توسط عده خاصی به صورت شعاری و تبلیغاتی با واژگانی همچون اجباری و شهروند درجه صفر از روی دلسوزی و حرفی صادقانه نیست.

سردار شکارچی افزود: اینگونه گفتمان با اهدافی همچون مشهور شدن، موج ایجاد نمودن و موج سواری کردن است که متأسفانه در آستانه انتخابات به طور مستمر و مرتب تشدید گردیده است. بنابراین، توصیه می‌کنم سربازان زحمتکش، مقتدر و ایثارگر نظام را که موجب اقتدار، عزت و زینت کشور و امنیت و آرامش مردم هستند، سکو و پله خود قرار ندهند. وی یادآور شد: محل رسیدگی به مشکلات سربازان رسانه نیست، محل رسیدگی به سربازان کمیسیون امنیت ملی در مجلس، شورای عالی امنیت ملی و ... است وقتی فقط به صورت یک طرفه با شعار‌های تو خالی، بدون پشتوانه علمی، فکری و تخصصی توئیت زده می‌شود، مصاحبه می‌شود و رسانه‌ای می‌گردد یعنی اینکه سوء استفاده از جوانان، یعنی فریب، یعنی پله قرار دادن جوانان برای منافع شخصی و حزبی، یعنی آسیب جدی به امنیت ملی، دفاع از امنیت کشور است.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه کذب محض است که تاکنون درخواست‌ها از ستاد کل بی جواب مانده است گفت: توصیه می‌کنیم مکان رسیدگی را از رسانه به جایگاه خودش انتقال دهیم و رسانه‌ها به ویژه رسانه محترم ملی نیز مراقبت نماید و ستاد کل نیرو‌های مسلح آمادگی صد درصدی برای موضوع را دارد. وی یادآور شد: برای نیرو‌های مسلح مردم پایه، دفاع از کشور، امنیت و آرامش مردم عزیز، شریف و با فرهنگ ایران افتخار و در اولویت است و قطعاً تابع قانون و فرامین فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) است بنابراین خواسته یا ناخواسته هر گونه خدشه و آسیب به خدمت مقدس سربازی که دفاع و امنیت کشور و آرامش مردم به آن گره خورده است آسیب به امنیت ملی و بازی در زمین دشمن است.

این مقام ارشد نظامی در ادامه درباره سربازی که سیلی خورد گفت: من بسیار متأسفم برای کسی که می‌رود تبلیغ می‌کند و رأی مردم را می‌گیرد و بعد کشیده به سرباز بزند. سیلی به سرباز زدن یعنی سیلی به امنیت اجتماعی زدن. چه آن بازپرسی که در بابل این کار را کرد و با وی برخورد نشد و چه این رفتار نماینده مجلس که از دید ما سیلی به نظم اجتماعی کشور است چرا که اگر جایی سربازی تخلف کند راهکار قانونی دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار