کد خبر: 1042338
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: به رغم شیوع کرونا، تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

احمد حمزه زاده  اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۰ مورد موافقت اصولی در بخش های هتل سازی، مجموعه های مختلف، بوم گردی و واحدهای پذیرایی در استان صادر شده است در حالی که این تعداد در سال ۱۳۹۸،   ۷۵ مورد بود.  

وی افزود: ۹۲ طرح در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی به ارزش ۱۰هزار میلیارد تومان فعال است و استان در این خصوص جزو سه استان برتر کشور در حوزه سرمایه گذاری در زیرساخت های گردشگری را داراست.

حمزه زاده یادآور شد: سال گذشته در حوزه مرمت آثار تاریخی ۱۵۰ کارگاه فعال مرمت دولتی و بیش از این تعداد توسط بخش خصوصی داشتیم که به صورت طرح های مشارکتی اجرا کردیم که به لحاظ کمیت و کیفیت جزو استان های برتر هستیم و در بخش طرح های مرمتی با ۵۵ مورد رتبه اول کشوری را کسب کردیم.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی، ۲ شهر اسکو در چاپ باتیک و اهر در بافت ورنی به عنوان شهرهای ملی در این حوزه ها ثبت ملی شدند و ۱۰ مورد مجوز مجموعه داری و موزه خصوصی در تبریز صادر شد که تعداد این نوع مجموعه و موزه ها را به ۱۵ مورد افزایش داد.  

متوسط بازدیدها و مسافرهای نوروزی در آذربایجان شرقی ۱۵درصد قبل از شرایط کرونایی است

حمزه زاده اظهار کرد: متوسط بازدیدهای و مسافرهای نوروزی در استان تنها ۱۵درصد قبل از شرایط کرونایی است و متوسط اشغال مراکز اقامتی ۳۰ تا ۴۰درصد ظرفیت است.

وی گفت: بالاترین میزان بازدید از موزه آذربایجان تبریز بوده که روزانه بیش از ۴۰۰ نفر ثبت شده این در حالی است که در سال های گذشته این تعداد چهار هزار نفر در روز بوده است.

وی افزود: کلیسای سنت استپانوس و موزه قاجار نیز در رتبه های دوم و سوم تعداد بازدیدکنندگان نوروزی قرار دارند.

حمزه زاده ادامه داد: البته بر اساس ابلاغ ستاد کرونای کشور مسافرت به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است اما سفر به شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل های بهداشتی آزاد است.

وی اظهار کرد: در آذربایجان شرقی شهر سراب وضعیت قرمز و شهرهای جلفا و عجب شیر وضعیت نارنجی دارند که سفر به آنها ممنوع است اما سفر به بقیه شهرهای استان بلامانع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی تاکید کرد: پروتکل های بهداشتی واحدها و مراکز اقامتی، موزه ها و واحدهای پذیرایی ابلاغ شده و در ۲۱شهرستان استان تیم های نظارتی این واحدها را زیر نظر دارند.

۶ واحد اقامتی و پذیرایی در آذربایجان شرقی پلمب شد

حمزه زاده اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی ۶ واحد اقامتی و پذیرایی در آذربایجان شرقی به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: بر خلاف سال های گذشته تمام مدارس و واحدهای اقامتی دولتی ممنوعیت پذیرش داشته اند و اسکانی در این مکان ها نداشتیم.

حمزه زاده اظهار کرد: موزه های آذربایجان شرقی نیز با رعایت پروتکل هایی که ابلاغ شده از ساعت ۹ تا ۱۹ آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است گرچه امسال بیشتر بازدیدکنندگان استانی هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر