کد خبر: 1042090
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در گفتگو با «جوان»:
در مرحله اول رزمایش بیش از ۱۰ میلیون سبد معیشتی تهیه و توزیع کرد. ضمن اینکه سپاه تمامی آشپزخانه‌ها و نانوایی خود را در اختیار خیرین اصناف قرارداد تا در خدمت مردم باشند.
محمدرضا هاديلو

سرویس ایران جوان آنلاین: اوایل امسال بعد از اینکه سپاه، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، آستان قدس‌رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام قرارگاهی برای اجرای کمک مؤمنانه تشکیل دادند، قرار گاه محرومیت‌زدایی سپاه به عنوان اهرم اصلی و بازوی توانای این نهاد در مرحله اول رزمایش بیش از ۱۰ میلیون سبد معیشتی تهیه و توزیع کرد. ضمن اینکه سپاه تمامی آشپزخانه‌ها و نانوایی‌های خود را در اختیار خیرین اصناف قرار داد تا در خدمت مردم باشند. به گفته دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، اجرای ۳۵ هزار طرح عمرانی و غیرعمرانی در ایلام، افتتاح ۹۸ پروژه عمرانی و اهدای ۸۴ سری جهیزیه کامل به زوج‌های جوان در قم و اجرای بیش از ۱۷ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در بوشهر تنها بخشی از اقدامات این قرارگاه طی ماه‌های اخیر است. ضمن اینکه ساخت ۱۵ هزار منزل مسکونی در مناطق محروم کشور نیز در برنامه قرار دارد.

قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه به عنوان بازوی یاری‌رسان این نهاد در مناطق کم‌برخوردار کشور پروژه‌های زیادی را در دست دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ساخت خانه برای محرومین اشاره کرد. در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار منزل مسکونی با امکانات کامل در مناطق محروم به همت این قرارگاه در حال ساخت است. بر پایه گزارش‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، ۸۰ درصد طرح‌های این قرارگاه طرح‌های کوچک، زودبازده و عام‌المنفعه است که در راستای امنیتی، پایداری و کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی اجرایی می‌شوند.


در مرحله اول رزمایش بیش از ۱۰ میلیون سبد معیشتی تهیه و توزیع کرد. ضمن اینکه سپاه تمامی آشپزخانه‌ها و نانوایی خود را در اختیار خیرین اصناف قرارداد تا در خدمت مردم باشند.


با گذری به استان‌های مختلف کشور می‌توان رد پای این قرارگاه را به خوبی دید. به گفته دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، اجرای ۳۵ هزار طرح عمرانی و غیرعمرانی در ایلام، افتتاح ۹۸ پروژه عمرانی و اهدای ۸۴ سری جهیزیه کامل به زوج‌های جوان در قم و اجرای بیش از ۱۷ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در بوشهر بخشی از اقدامات این قرارگاه در کنار تهیه و توزیع میلیون‌ها بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مؤمنانه و هدلی و مواسات است.


سردار سید ضیاءالدین حزنی در گفتگو با «جوان» می‌گوید: «سپاه در کنار مأموریت اصلی خود یعنی تأمین امنیت پایدار، برای کمک به دولت و مردم محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری را سرلوحه کار خود قرار داده که باید اقدامات این نهاد ارزشی در همه ابعاد اطلاع‌رسانی شود.»


مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه می‌دهد: «یکی از موفقیت‌های سپاه پاسداران این است که با مردم، در کنار مردم و برای مردم است زیرا همه مسئولان می‌آیند و می‌روند ولی مردم همیشه ثابت هستند. کمک به دولت و خدمت به مردم و اثبات کار آمدی نظام در مناطق محروم و حل مشکلات مردم محروم از مهم‌ترین اهدافی است که ما دنبال می‌کنیم، ما به دنبال جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها هستیم به همین دلیل به اجرای طرح‌های مختلف و احیای مناطق مرزی می‌پردازیم.» وی با بیان اینکه مسئولیت اصلی محرومیت‌زدایی برعهده دولت است و سپاه در کنار دولت اقدامات خود را انجام می‌دهد، تصریح می‌کند: «در تلاش هستیم تا مشکلات روستا‌ها و استان‌های محروم را برطرف کنیم. تهیه جهیزیه و ایجاد شرایط ازدواج آسان یکی از حوزه‌های فعالیت سپاه است، همچنین ساخت مسکن مددجویی، مدارس، حوزه‌های علمیه، و آبادانی حواشی شهر‌های بزرگی مانند تهران، اصفهان، مشهد و… را در دستور کار خود داریم.»


سردار حزنی می‌گوید: «در حوزه آب، ترمیم قنات و چاه‌ها را دنبال می‌کنیم. همچنین با ایجاد اشتغال در حوزه‌هایی مانند پرورش ماهی، پرورش دام و طیور تلاش داریم مشکلات مردم را در این حوزه‌ها کاهش دهیم و معتقدیم که این اقدامات امنیت و توسعه پایدار را به دنبال دارد.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
0
0
نباید اجازه خروج سرمایه و پول ملی را بدون دلیل و قانون از طریق رمز ارز ها را داد باید قوانین جدید و درستی را در این زمینه تدوین کرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار