کد خبر: 1042063
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
امضاء تفاهم نامه همکاری میان آبفا و آموزش و پرورش خراسان رضوی
شرکت آب و فاضلاب واداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با هدف ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب در بین دانش آموزان و خانواده ها تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

این تفاهم نامه که اعتبار آن سه سال تعیین شده است به امضا سید ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب و قاسم علی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی رسید و مقرر شد طرفین  با استفاده ازظرفیت های موجود نسبت به آموزش وارائه راهکارهای مدیریت مصرف آب در مدارس اقدام کنند.

هدایت وحمایت از طرح های ارزنده درزمینه کاهش مصرف آب ، ایده پردازی درخصوص موضوعات وسوژه های فعالیت هنری وفرهنگی

، ترویج روش های بهینه سازی مصرف آب در بین خانواده ها به ویژه بانوان ، برنامه ریزی برای بازدید های ادواری دانش آموزان ازمنابع وتاسیسات آب درراستای آگاهی از نحوه فرآیند تولید وتامین آب وتشویق دانش آموزان منتخب توسط آبفا خصوصا در قالب جشنواره های مجازی ونرم افزار شاد از جمله مفاد این تفاهم نامه می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی دراین مراسم که از طریق ویدئوکنفرانس برگزارشد همکاری وتعامل برای ایجاد وتوسعه فرهنگ مدیریت ورعایت الگوی مصرف آب را ضروری دانست واز آموزش وپرورش به عنوان یک نهاد تعلیم وتربیت نام برد که می تواند بیشترین تاثیرگزاری را دراین زمینه داشته باشد.

سیدابراهیم علوی با اشاره به تعامل شرکت آب وفاضلاب وآموزش وپرورش استان در چند سال گذشته، بر برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری با محوریت آب در زیرمجموعه های آموزش وپرورش و تشکیل تیم های حامیان آب در مدارس تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم از آب به عنوان ماده ای غیر قابل جایگزین نام بردواظهار داشت: ایران و بسیاری از کشورهای دنیا با کمبود و بحران آب مواجه اند و صیانت از منابع آب شرب  را برا ی استفاده نسل آینده در دستور کار جدی خود قرارداده اند.

قاسم علی خدابنده بهترین راهکار حفظ منابع آب را سازگاری با کم آبی دانست و دستگاه تعلیم و تربیت را بستری مناسب برای ارائه آموزش های مرتبط با فرهنگ سازی مصرف بهینه آب دانست.

وی با بیان اینکه دانش آموزان می توانند به عنوان سفیران مصرف بهینه آب در خانواده ها معرفی شوند اظهار داشت:آبفا و آموزش و پرورش در گذشته هم در برگزاری برنامه ها و جشنواره های متعدد با موضوع آب همکاری داشته اند وبا امضای تفاهم نامه جدید شاهد توسعه این برنامه ها خواهیم بود.

خدابنده خاطرنشان کرد:با بهره گیری از ظرفیت های شبکه مجازی به ویژه شبکه دانش آموزی شاد می توان محتوا و برنامه های تولید شده در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب را به  دانش آموزان و خانواده آن ها ارائه داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار