کد خبر: 1041302
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
مدیرعامل فرودگاه کاشان خبر داد:
مدیرعامل فرودگاه شهید احمدی روشن کاشان، با اشاره به اصلاح منطقه پرواز ممنوع نطنز در محدوده فرودگاه، از افزایش 28 کیلومتری فضای حاکمیتی بخش شمال شرقی فرودگاه کاشان خبر داد.
هادی مومنی راوندی

سید مسعود مسعودی، به چالش‌های ناشی از فضای فرودگاه و منطقه پرواز ممنوع و دغدغه مسئولان کشوری و منطقه در این زمینه اشاره و بیان کرد: پس از نشست‌های متعدد با ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین حمایت فرماندهی هوافضای سپاه، قسمتی از این منطقه اصلاح شد و فضای حاکمیتی فرودگاه کاشان افزایش یافت.

وی، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش 28 کیلومتری فضای حاکمیتی بخش شمال شرقی فرودگاه، تمامی پروازها بدون هیچ مشکلی و از هرجهت که قابلیت نشستن بر باند 11 و 29 وجود داشته باشد، می‌توانند وارد فرودگاه کاشان شوند.

مدیرعامل فرودگاه شهید احمدی روشن کاشان، با اذعان به لطمات سنگین صنعت هوانوردی به دلیل شیوع کرونا، تعدیل کارکنان ایرلاین‌ها و نیز ترخیص هواپیماهای این خطوط را به عنوان چالش عمده در این زمینه عنوان کرد.

مسعودی با اشاره به عدم انجام پروازهای فرودگاه کاشان با وجود اعلام درخواست راه‌اندازی مجدد آن از مهرماه سال جاری افزود: با توجه به مشکلات ذکر شده، شرکت هواپیمایی تابان نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و با وجود اعتبار قرارداد تا پایان شهریورماه سال 1400 و خریداری صندلی پروازها به صورت نقدی در سال گذشته، بهانه‌ای برای عدم آغاز پروازهای فرودگاه کاشان توسط این ایرلاین نمی‌تواند مطرح باشد.

وی تصریح کرد: بر این اساس، مذاکره با دیگر ایرلاین‌ها از طریق چارترکننده و با همراهی مسئولان منطقه در حال انجام است تا بتوانیم با ورود ایرلاین جدید، با دو شرکت پروازها را دوباره فعال کنیم.

مدیرعامل فرودگاه شهید احمدی روشن کاشان، در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از سیستم‌های جدید این فرودگاه بیان کرد: سیستم روشنایی باند به عنوان سامانه کمک ناوبری بصری به خلبان کمک می‌کند تا بتواند امتداد باند را از فاصله چندین کیلومتری نسبت به خیابان‌های همجوار تشخیص دهد.

مسعودی، اجرای سیستم چراغ باند به صورت استاندارد ایکایو را بسیار تخصصی و دشوار خواند و افزود: با این وجود و با توجه به ارزش بالغ بر 10 میلیارد تومانی سیستم، بواسطه آگاهی از مهارت و توانمندی نیروی انسانی فرودگاه، از شهردار خواستیم که برای نخستین بار در میان فرودگاه‌های کشور برای اجرای این سیستم به توان تیم متخصص فرودگاه کاشان اعتماد شود که خوشبختانه این اطمینان صورت پذیرفت و بهترین کیفیت اجرا را رقم زد.

وی، با اشاره به صرف 6 هزار نفر ساعت برای اجرای این سیستم، صرفه جویی صورت گرفته در هزینه‌ها را بواسطه استفاده از کارشناسان و نیروهای متخصص فرودگاه را حدود 2 تا 2.5 میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرعامل فرودگاه شهید احمدی روشن، با یادآوری رفع محدودیت‌های زمانی در پروازها به عنوان ثمره به‌کارگیری این سامانه تصریح کرد: بر اساس امکان موجود، مسافر از انتخاب‌های بیشتری برخوردار است و همچنین می‌تواند با انتخاب پرواز در ساعات مختلف شبانه‌روز، مدیریت زمان بهتری در سفر خود داشته باشد.

مسعودی، بهره‌برداری از سیستم کمک ناوبری DVOR-DME متعلق به شرکت ایندرا اسپانیا به عنوان پیشرفته‌ترین و به‌روزترین برند موجود با تأمین اعتبار مستقیم ارزی و ریالی توسط شهرداری کاشان را اتفاق مهم دیگری در عرصه ارتقای ایمنی و تسهیل در مسیریابی بیان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر