کد خبر: 1040706
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: مجرمان سایبری با نصب برنامه‌های رسیدساز جعلی بر روی گوشی‌های هوشمند یا تبلت بدون واریز هیچ‌گونه وجهی فقط با نشان دادن رسید واریز از شهروندان و کسبه کلاهبرداری می‌کنند.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، به شگرد سودجویان مجازی با رسیدساز‌های جعلی پرداخت و اظهار داشت: مجرمان سایبری در هنگام خرید کالا از کسبه یا شهروندانی که کالایی را در سایت‌های واسط برای فروش ثبت نام کرده‌اند با ادعای واریز وجه به کارت فروشنده از طریق گوشی یا تبلت و نشان دادن رسید جعلی واریز، کالا را از فروشنده دریافت می‌کنند بدون اینکه وجهی به حساب بانکی آن‌ها واریز کرده باشند.

وی تصریح کرد: کاربران باید توجه داشته باشند که در صورت ضرورت به انجام این گونه مبادلات و دریافت وجه کالا یا خدمات به صورت کارت به کارت، نیازی به افشای اطلاعات کامل کارت نیست.

وی گفت: تراکنش فقط به شماره کارت نیاز دارد و نباید سایر اطلاعات کارت مانند cvv۲ و تاریخ انقضاء و رمز کارت را برای افراد افشا کرد.

سرهنگ رجبی تأکید کرد: افراد دقت داشته باشند که پیامک بانکی کارت خود را فعال کرده و برای تأئید پرداخت‌ها فقط به پیامک‌های ارسالی از بانک توجه کنند، یا از روش‌هایی مانند موبایل از اطمینان دریافت پول استفاده کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره دوباره به این مطلب که مجرمان سایبری با نصب برنامه‌های رسیدساز جعلی بر روی گوشی‌ها هوشمند یا تبلت بدون واریز هیچ‌گونه وجهی فقط با نشان دادن رسید واریز از شهروندان و کسبه کلاهبرداری می‌کنند، از هم‌وطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با چنین مواردی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا اعلام کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار