کد خبر: 1038326
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
با قهرمانی جام باشگاه‌های جهان بایرن به رکورد بارسا رسید
پیش‌بینی موفقیت دوباره بایرن‌مونیخ در جام جهانی باشگاه‌های فوتبال کار سختی نبود. فینال این رقابت‌ها پنج‌شنبه شب با برتری کم‌گل بایرن مقابل تایگرز مکزیک به پایان رسید تا جام ششم دودستی تقدیم هانسی فلیک و دوستان شود.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: اقتدار غول آلمان در فتح هر تورنمنت و افتخاری بر کسی پوشیده نیست؛ از وقتی سران بایرن‌مونیخ تصمیم گرفتند عذر کواچ را بخواهند و به فلیک اعتماد کنند، خوشبختی به آن‌ها روی آورد. باواریایی‌ها در سال ۲۰۲۰ به هر آنچه می‌خواستند رسیدند و هیچ حریفی توانایی رقابت با این تیم را ندارد. اگرچه جام جهانی باشگاه‌ها به خاطر کرونا با دو، سه ماه تأخیر برگزار شد، ولی قهرمان آلمان برای رسیدن به آخرین هدف باقی مانده از سال گذشته مصمم بود. تایگرز اولین تیم از قاره امریکا بود که به فینال این رقابت‌ها صعود کرد. همانطور که انتظار می‌رفت این تیم از پس بایرن برنیامد و جام قهرمانی به شاگردان فلیک رسید.

در شبی که مولر ستاره تیم آلمانی به خاطر ابتلا به کرونا غایب بود، رؤیای مونیخی‌ها به واقعیت تبدیل شد. در یک سال گذشته بایرن اول از همه بوندس‌لیگا را فتح کرد، سپس به سراغ جام حذفی آلمان رفت و در این جام هم قهرمان شد. قهرمانی در اروپا اوج هنرنمایی مانوئل نویر و هم‌تیمی‌هایش به شمار می‌رود. در فینال ماه آگوست پاری‌سن‌ژرمن با آن همه ادعا و خرج‌های نجومی حسرت به دل ماند تا سومین جام معتبر در ویترین افتخارات فلیک قرار بگیرد. قهرمانی در سوپرکاپ قاره سبز و آلمان دو موفقیت دیگر برای بایرن بود تا تعداد جام‌های این تیم در عرض کمتر از یک سال به عدد ۵ برسد. جام جهانی باشگاه‌ها باید در آخرین روز‌های سال برگزار می‌شد، اما فتح شش‌گانه اندکی به تأخیر افتاد تا اینکه در فینال ماه فوریه نام بایرن در کسب شش‌گانه در کنار نام بارسلونا قرار گرفت.

تکرار رکورد آبی‌و‌اناری‌ها ۱۲ سال طول کشید. بارسلونا در سال ۲۰۰۹ زمانی که نسل طلایی این تیم زیر نظر پپ گواردیولا کار می‌کرد اولین باشگاه اروپایی لقب گرفت که در عرض یک سال موفق به گرفتن شش جام معتبر شده بود. بایرن، اما این موفقیت را مدیون سرمربی خوش‌فکرش است؛ هانسی فلیک اگرچه در ابتدای کارش حامیان زیادی نداشت، ولی آنقدر عملکردش خوب بوده که هیچ کس جرئت انتقاد از او را ندارد. آمار و ارقام این ادعا را ثابت می‌کند. فلیک ۶۸ بار به عنوان سرمربی روی نیمکت باواریایی‌ها حضور داشته که ۵۸ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و تنها پنج بار طعم شکست را چشیده است. سرمربی بایرن عملکرد تیمش و کسب شش جام را دستاوردی تاریخی خواند: «به تیمم تبریک می‌گویم، آن‌ها قطعاً دستاوردی تاریخی به دست آوردند، حتی برای تیم موفقی مثل بایرن‌مونیخ، این قطعاً بهترین فصلی است که آن‌ها تاکنون داشته‌اند. پیروزی ما به هیچ وجه در خطر قرار نگرفت. ما بر بازی تسلط داشتیم و بردن در فینال حق ما بود. آنچه تیم به دست آورده واقعاً برجسته است. روحیه و ذهنیت تیم در زمین عالی بود، این موفقیتی بزرگ برای تیم و یک نمایش عالی تیمی است.»

رابرت لواندوفسکی، مهاجم بایرن نیز به عنوان ارزشمندترین بازیکن این تورنمنت انتخاب شد و جایزه طلایی را از آن خود کرد. لواندوفسکی که از بازی هم‌تیمی‌هایش در فینال جام جهانی باشگاه‌ها چندان رضایت نداشت از اینکه توماس مولر نتوانست در این قهرمانی سهیم باشد ابراز تأسف کرد: «ما واقعاً می‌خواستیم برنده شویم. گلی که به ثمر رساندیم احتمالاً از اولین سانتری بود که انجام دادیم. بین دو نیمه به بچه‌ها گفتم که بیشتر سانتر کنند. آن‌ها یک‌بار این کار را انجام دادند و به این ترتیب فاتح شش‌گانه شدیم. این اتفاق شگفت‌انگیزی است، اما حیف شد که توماس مولر نتوانست پیش ما باشد. مستقیماً به مونیخ برمی‌گردیم، چراکه دیگر زمانی برای جشن گرفتن وجود ندارد.»

سرمربی اسبق بایرن به شیوه خودش کسب شش‌گانه را به تیم آلمانی تبریک گفت. پپ گواردیولا با انتشار پیامی هم به فلیک تبریک گفت و هم برای باواریایی‌ها کری خواند: «من هم به این موفقیت افتخار می‌کنم. تبریک ویژه به همه به خصوص هانسی فلیک، بازیکنان و کادر فنی بایرن‌مونیخ، اما مایلم بگویم که شما دومین تیمی هستید که شش قهرمانی متوالی (در طول یک سال) را به دست آوردید. پیش از این تیم دیگری، یعنی بارسلونا به این دستاورد رسیده بود و شاید بتوانم بگویم مسی و رفقایش دست به انجام این کار زده بودند. ما می‌توانیم برای کسب هفتمین جام با هم بازی کنیم، فقط بگویید کجا و چه زمانی، ما آنجا خواهیم بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار