کد خبر: 1037142
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
رئیس کل بانک مرکزی:
این روز‌ها در حالی شاهد انتقاد سهامداران برخی از بانک‌های ادغامی در بانک سپه در مورد انحراف در ارزش‌گذاری دارایی‌ها هستیم که رئیس کل بانک مرکزی گفت: برخی سهامداران انتقاداتی دارند که باید بررسی کنند اگر حقی از کسی ضایع شده، حل شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش فارس، عبدالناصر همتی در گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته درباره ادغام شش بانک در بانک سپه گفت: این بانک‌ها دارایی‌ها و املاکی دارند که باید ارزیابی شود. تعهداتی نیز نیرو‌های مسلح دارند. برخی سهامداران انتقاداتی دارند که باید بررسی کنند اگر حقی از کسی ضایع شده، حل شود. پروژه خیلی عظیم بود و کسی نباید آن را تحت‌الشعاع قرار دهد. یکی از تدابیر مقام معظم رهبری بود. خوشحالم ۵/ ۲ سال انرژی حوزه نظارت ما و بانک سپه و نیرو‌های مسلح را گرفت و با کمترین حواشی تمام شد. حالا اگر حواشی کوچکی دارد باید آن را حل کنیم. رئیس کل بانک مرکزی با تأیید حواشی جدید ایجاد شده بیان داشت: بله، از آن خبر دارم، گزارش‌هایی داریم که حتماً همکاران ما در بانک سپه با تدبیر آن را حل می‌کنند.

سهامداران بانک مهر اقتصاد می‌گویند دارایی‌های این بانک بر اساس قیمت‌های سال ۹۷ ارزش‌گذاری شده و بدون توجه به تغییر قیمت چند برابر ارزش این دارایی‌ها، در خرداد ۹۹ بر اساس قیمت‌های قبلی از آن‌ها خریداری شده‌است.

روح‌الله متفکر آزاد، نماینده مجلس شورای اسلامی با توجه به گلایه سهامداران بانک مهر اقتصاد مبنی بر مشکل دریافت وجوه حاصل از فروش سهام و روند ارزش‌گذاری غیرمنصفانه این سهام، در این‌باره اظهار داشت: «سهامداران فرایند دادرسی خود را انجام دهند و مجلس نیز این موضوع را به اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد داد و از طریق کمیسیون مجلس و مشورت نمایندگان تحقیق و تفحص در خصوص احقاق حقوق سهامداران صورت می‌پذیرد.»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع سهامداران بانک مهر اقتصاد گفت: «روند صورت‌گرفته برای ادغام این شش بانک در بانک سپه مورد تأیید نمایندگان شما در مجلس شورای اسلامی نیست. اینکه ضرر و زیان انباشت‌شده در دیگر مجموعه‌ها را با اموال و دارایی‌های مؤسسات خوشنامی مانند مهر اقتصاد جبران کنند، حتماً صحیح نیست.»

وی افزود: «با وجود آنکه مجمع ادغام این شش بانک خرداد ماه ۹۹ برگزار شده، اما اموال و دارایی‌های بانک براساس ارزش‌گذاری‌های سال ۹۷ محاسبه شده‌است. این البته اجحاف روشنی در حق سهامداران حقوقی و بیش از صد هزار سهامدار حقیقی مهر اقتصاد است و ما این موضوع را در مجلس شورای اسلامی بررسی و پیگیری خواهیم کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار