کد خبر: 1035201
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
ترکیه از برگزاری انتخابات در فلسطین که به فرمان محمود عباس زمان آن مشخص شده است استقبال کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت امور خارجه ترکیه از فرمان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره زمان برگزاری انتخابات فلسطین استقبال کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از صدور فرمان ریاستی محمود عباس درباره تاریخ برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس ملی فلسطین استقبال می‌کنیم.

وزارت خارجه ترکیه افزود: ما از این همه پیشرفت در روند آشتی میان فلسطینی‌ها و نیز وجود اراده برای اجرایی شدن توافقنامه انتخابات که در جریان برگزاری گفتگو‌ها به میزبانی استانبول بدست آمد، استقبال می‌کنیم. این تصمیم گام مهمی در جهت دفاع هر چه قوی‌تر از آرمان ملت فلسطین است.

وزارت خارجه ترکیه افزود: آنکارا آماده است تا به هر شکل ممکن از فلسطین برای برگزاری موفقیت آمیز انتخابات حمایت کند.

پیش از این محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با صدرو یک بخشنامه زمان برگزاری انتخابات پارلمان، ریاستی و مجلس ملی فلسطین را اعلام کرد. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز ۲۱ ماه مه را برای انتخابات پارلمان و روز ۳۱ ژوئیه را زمان برگزای انتخابات ریاستی اعلام کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن استقبال از این اقدام محمود عباس در بیانیه‌ای بر تمایل شدید خود برای موفقیت برگزاری انتخابات که منافع ملت فلسطین را تامین می‌کند، تاکید کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار