کد خبر: 1035148
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
با ادامه بررسی‌ها روی موضوع قطع شدن غافلگیرانه برق در میانه زمستان، احتمال پیدا شدن مقصران و دلایل جدید در این زمینه دور از ذهن نیست.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: هنوز بحث و بررسی روی اتفاق عجیب هفته گذشته که شاهد اختلال در تأمین برق در میانه زمستان بودیم، ادامه دارد به طوری که امروز سوال برخی نمایندگان مجلس از وزیر نیرو در این خصوص اعلام وصول شد.

در خصوص علل و عوامل بروز قطع برق صحبت‌های متعددی از سوی مسئولان مختلف مطرح شد که در نهایت همگی روی این موضوع اتفاق نظر داشتند که علت قطع برق افزایش بی رویه مصرف گاز در بخش خانگی و نرسیدن سوخت به واحد‌های نیروگاهی بود که موجب بروز اختلال در ۱.۵ درصد از مجموع نیاز مصرفی برق کشور در میانه هفته گذشته شد و چند ساعت خاموشی در نقاط مختلف کشور، البته به صورت پراکنده و نه سراسری را شاهد بودیم.

گستردگی میزان خاموشی‌های پراکنده و قطع شدن‌های پی در پی برق در مناطق مختلف کلانشهرهایی، چون تهران، این برداشت را برای مردم به وجود آورد که شاهد خاموشی‌های برنامه ریزی شده و نوبتی هستیم که مسئولان دولتی از جمله وزیر نیرو، سخنگوی صنعت برق، مدیرعامل توانیر و نهایتا رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، این موضوع را رد کردند.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور چهارشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران در بخشی از سخنان خود در این خصوص با بیان اینکه "وزارت نیرو خاموشی برق را پیش‌بینی نکرده بود"، گفت: "هم هوا سردتر شده است و هم دو سه ماه گذشته پزشکان مرتب به مردم توصیه کردند" در زمستان پنجره‌ها را باز کنید تا هوا عبور کند" و نمی‌دانستند این سفارش چه‌اندازه باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود به همین دلیل از دو سه هفته پیش در مورد خاموش کردن برق اضافی و حرارت بالا پیشنهاد دادیم که در هر دو مورد صرفه‌جویی کنند. "

با استناد به این سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور، یکی از علل افزایش مصرف گاز بخش خانگی و به موجب آن نرسیدن سوخت به نیروگاه‌ها و قطعی برق، باز کردن پنجره‌ها و اتلاف انرژی با هدف مبارزه با "کرونا" است.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: "امروز در دولت ادعایی شد، علاوه بر آن‌هایی که اجازه گرفتند، در برخی مرغداری‌ها در حال استفاده از دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین هستند که آقای رئیس‌جمهور دستور دادند به وزارت اطلاعات و وزارت کشور این موضوع را با جدیت دنبال کنند و اگر جایی از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود محکم با این‌ها برخورد کنند. "

پس مرغداری‌هایی که به جای پرورش مرغ، به صورت غیرمجاز به ماینینگ و تولید رمز ارز می‌پردازند نیز عامل دیگر قطعی‌های برق هفته گذشته بوده اند.

با ادامه بررسی‌ها روی موضوع قطع شدن غافلگیرانه برق در میانه زمستان، احتمال پیدا شدن مقصران و دلایل جدید در این زمینه دور از ذهن نیست.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار