کد خبر: 1035030
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
انتقاد صفار‌هرندی از کم‌کاری شورای عالی انقلاب فرهنگی
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، از کم‌کاری شورای عالی انقلاب فرهنگی در پرداختن به مقولات و موضوعات فرهنگی انتقاد کرد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام مرتضی صفار‌هرندی در هفتمین پیش‌نشست همایش نظام مسائل اولویت‌دار کشور که با با موضوع «نظام مسائل اولویت‌دار کشور مبتنی بر سیاست‌های کلی حوزه فرهنگی» برگزار شد، گفت: متأسفانه قدر اینکه از منشأ سیاست‌های کلی قانون نوشته شود و این قانون اجرا شود، شناخته نشده است. تقریباً با این مقوله تشریفاتی برخورد می‌کنند. من قویاً معتقدم اگر کار ما بر وفق سیاست‌های کلی شکل بگیرد، حتماً اوضاعمان بهتر می‌شود.

صفار‌هرندی افزود: در مجمع تشخیص مصلحت نظام کمترین موضوعی که تا به حال به عنوان سیاست کلی سراغش رفته‌ایم، مباحث مربوط به حوزه فرهنگ است. معنای آن این نیست که حوزه فرهنگ مورد اهتمام نبوده و قدر آن را نمی‌دانستند، این مواجهه، معطوف به جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. وی گفت: وقتی از حضرت آقا سؤال شده یا در برآورد‌های دیگری که در شأن چنین جایگاهی سؤال شده فرموده‌اند، آن جایی که در حقیقت طراح سیاست‌های کلی حوزه فرهنگ است، شورای عالی انقلاب فرهنگی است. صفارهرندی افزود: در حوزه کلیات بحث فرهنگ که در واقع نظام مسائل از این حوزه استخراج می‌شود، این سخن گفتنی است که اصولاً فرهنگ، مشکل یا تهدید ماست یا فرصت است. ما گاهی اوقات به دلیل مضراتی که از ناحیه بی‌فرهنگی‌ها یا عمل ضدفرهنگی یا تهاجم فرهنگی نصیبمان شده است، از فرهنگ می‌ترسیم. وزیر اسبق ارشاد، افزود: اگر حوزه‌های مختلف را مرور کنیم، متوجه می‌شویم حوزه فرهنگ برای ما دست‌یافتنی‌تر بوده است. بین بزرگان و رجال کشور و صدر انقلاب و به خصوص امام (ره) و یارانشان، خصیصه فرهنگی در آن‌ها از سایر خصوصیات برجسته‌تر بوده است. امروز اگر بخواهیم فهرستی از مشکلات تهیه کنیم، اکثراً به یاد مشکلات فرهنگی می‌افتیم. از مسائلی که در حوزه فرهنگ می‌توان به آن اشاره کرد، بحث مدیریت کردن حوزه فرهنگ است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: متأسفانه پس انقلاب، به علت اشتغالاتمان در حوزه‌های مختلف، نقشه راه مشخصی در حوزه فرهنگ تهیه نشد. در سال ۸۳ حضرت آقا عبارتی را با عنوان «مهندسی فرهنگی» نام بردند. برای رسیدن به وضعیت مطلوب، لازم است ما در حوزه فرهنگ یک نقشه راه مشخص داشته باشیم که از آن به عنوان مهندسی کردن یاد می‌شود. از جمله کار‌هایی که در چارچوب مهندسی فرهنگی ضرورت پیدا کرد، داشتن پیوست فرهنگی برای طرح‌های مهم کشور بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار